Thursday, November 29, 2012

CINTA TAK SEMESTINYA BERSATU

Pagi tu seperti biasa jam loceng berbunyi. Segera dia bangkit dari tidor. Risau lambat sebab lelaki itu sudah berpesan ada mesyuarat penting nak kena hadir pagi tu.

"Abang ! Abang..bangun. Dah pukul 5 ni !" di goncang badan suami berkali kali. Lelaki itu menggeliat kemalasan sambil terus tarik selimut menutupi tubuh.

"Bangunlah ! nanti lambat pegi kerja abang jugak yang bising !" ditarik terus selimut sambil capai tuala mandi dan di hulur pada suami.

"Abang mandi dulu la ye..sayang nak gosok baju kejap!" lelaki itu tak menjawab cuma mengangguk tanda akur dengan arahan itu. Sambil melangkah malas menuju ke bilik air sempat di hadiahkan satu ciuman ke pipi isteri kesayangan. Senyum bahagia dia dengan kasih sayang itu.Terasa sungguh bertuah bila dia berjaya menjadi suri dalam hidup lelaki yang baginya sudah cukup untuk melengkapi hidup dia selama ini.

"Ehh berangan je kerja..lambat pulak nanti!" sepantas kilat dia mencapai baju yang ingin di gosok . Di letakkan di penjuru katil sebelum mula mengemas tempat tidur. Tiba-tiba mata terpaku pada beg sandang si suami yang terbuka sikit. Entah kenapa hati meronta ingin melihat isi kandungan. Di jenguk ke arah bilik air .."lambat lagi dia keluar dari bilik mandi kot!".

Perlahan-lahan di buka dan jantung bagai terhenti bila di lihat ada handphone yang dia pasti bukan kepunyaan suami. "Ehh..siapa punya ?" sambil tangan terus menekan ON pada telefon itu. Tak sampai berapa saat di buka terus berbunyi tanda ada sms masuk. "B..u dah tidor ke, nape tak balas sms i ni?". Mata di gosok-gosok bagai tak percaya apa yang di baca. Cuba di buka isi kandungan sms lain dan hampir semuanya kata cinta yang dia yakin kepunyaan sang suami.

Sungguh..tika itu hati dia hancur sehancurnya. Punah segala harapan. Bagai terputus nyawa bila lelaki yang di sayangi sanggup melukakan hati sampai begitu sekali. Pintu bilik air terdengar di buka. Dengan pantas dia terus simpan kembali handphone. Buat-buat tiada apa yang berlaku. Baju tadi tak jadi di gosok. Di capai tuala mandi dan terus melangkah ke bilik air. Tapi mata sempat menjenguk ke bilik sebelah. Ibu sedang lena bersama anaknya. Selesai mandi, dia cuba untuk berlagak biasa. Bersiap menyarung baju kerja walau dalam hati sakit tak terhingga ! Dia juga perasan yang suami dari tadi tak berhenti mencuri pandang. Mungkin dia tahu yang rahsianya telah di ketahui.

"Aku tak kan tanya kalau bukan kau sendiri yang mulakan !"

Sebelum melangkah keluar dari rumah, dia masuk ke bilik tidor ibunya. Di capai tangan untuk bersalam. Tiba tiba ibu bersuara "Sabarlah Ina. Dari tadi ibu tak tidor. Ibu tahu dan nampak apa yang Ina nampak tadi. Ingat satu..hidup kita tak gagal kerana seorang lelaki ! Tak akan gagal !". Sebaik ibu habis bersuara air mata tak mampu lagi di bendung. Di peluk ibu sambil berkata "Ibu tak payah risau. Ina tau untuk hadapi semua dugaan ini. Memang Ina sayangkan abang tapi kalau ini takdirnya!". Dia cuba mengelap air mata dari terus mengalir. Dia tahu dia kuat untuk di uji sebegini. Dia yakin andai Tuhan kata itu jodoh dia, insyaallah suaminya tetap milik dia hingga akhir nanti . Dia sudah bertekad tidak akan di tanya siapa perempuan itu pada suaminya.

"Ina pergi kerja dulu Ibu..jaga Zharif baik baik ye!" di kucup pipi ibu bertalu-talu. Berat sungguh hati ingin melangkah tapi apakan daya dia masih punya tanggungjawab yang harus di selesaikan. Sebaik saja di toleh ke belakang,terperanjat dia bila di lihat lelaki itu ada berdiri tercegat di tepi pintu.Di sangka lelaki itu sudah menunggu dia di dalam kereta. Lelaki itu terus merenungnya dengan wajah yang sungguh sedih. Ada air jernih bertakung di kelopak mata lelaki itu.

"Ina !!" lelaki itu cuba memeluknya. "Abang jangan risau, Ina tak akan mengamuk. Tak akan buat macam yang Ina selalu cakap kononnya kalau abang ada yang lain Ina nak musnahkan hidup abang! Abang boleh pilih mana yang lebih membahagiakan hidup abang. Betul Ina cintakan abang sepenuh hati tapi itu bukan tiket untuk Ina paksa abang teruskan hidup dengan Ina" bagai ada batu di kerongkong ! Sukarnya untuk menghabiskan kata kata itu.

"Maafkan abang Ina..abang janji. Bagi peluang kat abang. Abang akan buktikan kasih sayang abang untuk Ina seorang" lelaki itu merayu. Merayu sesungguh hati. Memang dia tahu dia bersalah melukakan hati seorang isteri. Dia tak sengaja. Dia terlalai dengan godaan nafsu. Dia terlupa pada janji dia sebaik akad di lafazkan dulu. Dia harus berusaha untuk meyakinkan isteri betapa dia sendiri tak ingin cinta itu musnah begitu sahaja. Bagi dia cinta semestinya memiliki. Dia akan lakukan apa sahaja untuk mendapatkan kembali cinta dari isterinya itu.

Dia melangkah kaki masuk dalam kereta. Masing-masing mendiamkan diri. Tapi dia sedar lelaki itu kadangkala mencuri pandang wajahnya.

"Ya allah..kuatkan hati aku !" doanya dalam hati. Dia tak akan sesekali cuba untuk mengeruhkan keadaan kerana dia tahu andai tersilap langkah mungkin hubungan ini semakin kusut. Dia tidak mahu membiarkan ada ruang untuk orang lain mengambil kesempatan atas perkara yang sedang terjadi ini.

Tiba-tiba tangannya di genggam perlahan. Tidak mahu melawan di biarkan lelaki itu terus menggenggam.

"Abang nak ke mana ni ?" di tanya pada si suami bila kereta mula membelok pada jalan lain. Jam sudah menunjukkan pukul 8am, pasti lambat lagi hari ini . Malas pulak dia nak beralasan dengan majikan nanti.

"Kita perlu berbincang. Abang tahu sayang sedih ! Abang tak boleh buat kerja kalau biarkan sayang macam ni!" ujar lelaki itu.

"Tak perlu. Sayang tak mintak apa² tapi abang boleh pikir sendiri! Hantar sayang tempat kerja sekarang!" bantahnya.

"Tak . Kita cuti aje hari ni. Biar abang perjelaskan segalanya !" Kereta terus menuju ke arah tasik. Sebaik sahaja enjin di matikan suasana mula sunyi. Masing-masing diam tidak bersuara. Lemas dengan keadaan itu dia mula bersuara.

"Apa yang nak di jelaskan ? Sms itu cukup membuktikan. Abang dah sia-siakan segala janji abang. Abang balas macam ni lepas sayang korbankan segalanya termasuk melahirkan anak² abang? Abang dah lupa macam mana kita sama-sama tak makan nak cari duit untuk anak² ?" bertalu soalan di ajukan. Ada getaran di hujung suara itu. Biarlah dia luahkan segalanya. Dia percaya pada takdir. Kalau DIA sudah menetapkan lelaki itu juga jodoh untuk wanita lain, apa daya dia untuk menghalang.

"Abang tahu abang silap ! Abang tak maksudkan nak tinggalkan sayang ! Abang sayang kan sayang tapi entah kenapa semua ni jadi. Dia tak silap..dia tak tau abang dah berkahwin !"

"Apa ?? Dia tak tau ? Dia tak tau atau abang menafikan yang sayang ada dalam hidup abang? Apa abang buat ni ? " . Air mata mula deras mengalir di pipi. Ya Allah..pedihnya hati bagai di siat-siat. Sedang dia membawa nama lelaki itu kemana saja dia pergi, mengingati dia di setiap hela nafasnya sendiri..ini balasan yang harus di terima ? Dugaan apakah ini ?

"Maafkan abang sayang ! Maafkan abang ! Kita selesaikan semua ni dengan baik ye!" rayu lelaki itu.

"Abang jujur dengan sayang. Abang cintakan dia ?" sekadar menguji. Dia cukup mengharapkan yang lelaki itu akan menafikan. Akan di beri peluang kali ke dua untuk lelaki itu membetulkan kesilapan.

Tiada jawapan. Di ulang tanya dan nafas bagai terhenti bila lelaki itu menganggukkan kepala sambil mengakui cintakan wanita itu.

"Abang, sayang tak tau nak cakap apa. Jom kita balik. Keputusan kat tangan abang. Tapi andai abang memilih dia , izinkan sayang terus menyintai abang. Bagi masa sayang melupakan abang. Biar dalam senyap ..sayang sanggup jadi perempuan simpanan abang !"tuturnya perlahan. Dia tidak tahu dari mana kekuatan itu datang untuk berkata begitu. Tapi ya..itu datang dari hati dia yang suci mencintai lelaki itu. Mana mungkin dia dapat melupakan sedangkan lelaki itu cukup melengkapi kehidupan dia. Memberi kebahagiaan dan kasih sayang yang cukup untuk dia hingga terasa dunia ini hanya ada cinta dia berdua sahaja.

"Sayang cakap apa ni ? Kenapa sampai macam tu sekali ?" pipinya di pegang. Terkejut bila isterinya sanggup melukakan hati sendiri hingga ke tahap itu.

"Maafkan sayang. Sayang tak rasa perempuan itu sanggup berkongsi ! Biar sayang yang mengalah. Abang jangan mainkan hati dia. Abang ingat..kita ada Ayu. Bagaimana nanti bila dia besar ada lelaki yang mempermainkan hati dia macam apa yang abang lakukan sekarang? Abang sanggup tengok Ayu menderita nanti ? Hidup ini umpama roda abang ! Satu masa nanti kita akan ke bawah ! Tak selama mana kita boleh berada di atas! Sudahlah, hantar sayang balik !" sambil berlalu menuju dalam kereta. Air mata yang mengalir di kesat. Tidak mahu lagi memikirkan. Biar masa menentukan . Dia tidak akan sesekali memaksa lelaki itu membuat keputusan..tidak akan! Di toleh kebelakang. Lelaki itu masih tidak berganjak ! Masih berdiri di situ sambil tangan meraup muka.

"Sayang cintakan abang ! Cinta abang sangat-sangat" bisiknya perlahan dan dia pasti lelaki itu tidak mendengar bisikannya kali ini.

Telefon tangannya berbunyi. Di lihat skrin. Nombor tidak di kenali. Terasa malas untuk melayan. Di biarkan terus berdering begitu sahaja. Entah..terasa tak berdaya untuk melakukan apa sahaja. Terngiang-ngiang kejadian semalam. Pengakuan lelaki itu yang menyintai wanita lain cukup meragut segala kebahagiaan yang ada. Bagi dia..lelaki itu boleh melakukan apa sahaja, akan ada maaf yang di hulurkan tapi bila melibatkan sebuah kecurangan terasa bagai maruah di pijak-pijak ! Lamunannya tiba-tiba terhenti. Telefon berbunyi lagi dan masih nombor yang sama.

"Ishhh..sapa sajalah nih!" sambil mengambil telefon untuk di jawab.

"Assalammuallaikum Kak ! Maafkan saya kalau ganggu. Boleh saya jumpa akak ?" merdu suara wanita di hujung sana.

"Jumpa ? Siapa ni ?" sungguh dia langsung tidak kenal empunya suara itu.

"Ini Zea kak ! Abang dah cerita kat saya yang akak dah tahu semua cerita ! Akak jangan marah ! Saya berani bersumpah saya memang tak tahu abang dah kahwin. Kalau saya tau saya takkan kacau kak. Saya tau perit dia sebab kakak saya jugak bermadu. Maafkan saya kak!"

"Owhhh..dia cerita pada kamu ? Kamu tak tau dia dah kahwin ? Jumpa untuk apa ? Ada akak bagitau akak marahkan kamu ? Takpe dik ! Akak tak letakkan kesalahan kat bahu kamu ! Akak tak kenal kamu ! "

Sungguh hiba hatinya bila memikirkan yang lelaki itu masih menghubungi wanita itu untuk mengadu kesedihan di hati.

"Akak..kita jumpa ye ! Jangan sebab saya akak dengan abang terpisah !' rayu wanita itu lagi.

"Sebab kamu ? Kalau kami berpisah pon bukan sebab siapa-siapa tapi takdir dah tulis setakat itu saja!" balasnya ! Cuba di tahan dari menagis. Dia tak ingin wanita itu tahu dia sedang bersedih kerana semua ini.

"Akak..tolong kak ! Sekali aje ! Kita jumpa ye !"

"Entahla dik ! Tengok la malam karang. Balik kerja karang memang akak jemput abang. Tunggulah kalau akak ada depan opis dia nanti yer. Asallammuallaikum!" terus di matikan talian.

Tak tertahan menanggung sedih di hati. Mujur semua rakan sekerja dah keluar rehat. Kalau tidak tak tahu bagaimana ingin di sembunyikan kesedihan ini. Seboleh mungkin ingin di jaga maruah lelaki itu dari tercemar. Selama ini di agungkan lelaki itu sungguh-sungguh ! Lelaki itu penyayang, lelaki itu penyabar dan segala yang baik-baik tentang lelaki itu di cerita kan ! Dan mana nak di letakkan muka andai semua sudah tahu siapa lelaki itu sebenarnya ?

Tepat 9 malam dia sampai di depan pejabat lelaki itu. Dari jauh sudah kelihatan lelaki itu menyandar penuh sabar menanti . Darah tiba-tiba terasa menyerbu ke kepala. Ada wanita di sebelahnya ! Mungkinkah ? Kereta di berhentikan betul-betul di sebelah lelaki itu. Segera dia ingin mengalihkan kedudukan ke sebelah penumpang tapi belum sempat apa-apa lelaki itu sudah dekat menghampirinya.

"Sayang, keluar kejap. Zea nak jumpa !" lembut lelaki itu bersuara. Renungan matanya seolah mengharapkan dia bersetuju. Tadi tengahari dia ingat lagi, dia tidak bercerita langsung tentang panggilan dari wanita itu kepada lelaki itu. Malas bercerita. Dan malam ini bila melihat kedua-dua manusia itu dia tahu, mereka saling berhubung lagi. Berat kaki ingin keluar dari kereta. Dia risau akan ada air mata yang mengalir. Teringat lagi kata-kata ibu semalam . "Ingat satu..hidup kita tak gagal kerana seorang lelaki ! Tak akan gagal !"

"Sayang !" seolah ada arahan untuk dia keluar dari kereta. Tak mahu tunjukkan keras kepala , perlahan dia keluar dari kereta menghampiri wanita tersebut.

"Akak..saya Zea !" dia memperkenalkan diri. Cantik orangnya, manis bertudung . Tapi di lihat senyuman di wajah wanita itu seolah sedang mengejek kegagalan dia menjaga sebuah kesetiaan. Mahu aje dia berpatah semula masuk ke dalam kereta tapi di tahankan demi maruah dia seorang isteri. Tangan di hulur. Seketika suasana sunyi. Lelaki itu juga sudah berdiri di antara mereka berdua.

"Akak..sungguh-sungguh saya mohon kemaafaan akak. Saya tak tau abang dah berkahwin ! Kalau saya tau takkan semua ini jadi ! Akak maafkan abang yer !"

Maaf ! Maaf ! Maaf ! itu saja yang mereka tahu ! Seolah kata maaf cukup membalut luka hati ini. Cukup membuatkan semuanya pulih seperti sediakala ! Andai hati ini dapat di lihat oleh mereka dia yakin mereka juga turut bersedih melihat luka itu ! Dia terus membisu tidak menjawab ! Biarlah wanita itu ingin bersuara. Biar dia jelaskan. Dia tak akan lakukan apa-apa lagi ! Hati dia sudah remuk dari saat dia terbaca sms itu lagi.

"Abang, lepas ni jaga akak yer ! Macam kita bincang tadi..walau abang kata abang sayangkan Zea, abang cintakan Zea..Zea tak nak jadi perampas ! Ni baju abang yang Zea basuhkan dulu ! Maafkan Zea"

Ya Allah ! Makin berdarah hati ini ! Lakonan apa sedang mereka buat ini. Perlu apa wanita itu berkata begitu di depan dia ? Di paling muka lihat wajah lelaki itu yang tertunduk memandang ke bawah ! Dan hati ini bertambah sakit bila melihat wanita itu lembut mencapai tangan lelaki itu untuk mengambil baju yang di hulur !

"Akak tak tau nak cakap apa ! Akak mintak diri dulu yer !" Tak ada jawapan dari wanita itu. Bergegas dia menuju ke kereta. Baru ingin masuk lelaki itu terlebih dahulu mendahului.

"Biar abang drive !" Enjin di hidupkan . Terus dia berlalu tapi dia tahu..lelaki itu menoleh lagi memandang ke belakang ! Hati tak mampu lagi bersabar ! Dia menangis teresak-esak ketika itu juga.

"Sayang ! Jangan macam ni !". Kereta di berhentikan di tepi jalan.

"Abang jangan sentuh sayang !! Sayang geli sayang jijik dengan abang ! Sampai mana hubungan abang hinggakan baju abang pon dia basuh? Sayang ni apa kat rumah tu ? Abang gila ! Abang memang gila ! Abang ceraikan sayang ! Sayang tak ingin tengok muka abang !" meronta menangis dia luahkan ! Biarlah kali ini di lepaskan semua rasa. Terdiam lelaki itu tapi masih tidak melepaskan tangan dia. Ada air mata yang juga menitis dari kelopak matanya!

"Sayang ! Bagi peluang kat abang sekali lagi ! Sekali lagi ! Abang janji abang akan jaga sayang ! Tolong abang sayang !" bersungguh lelaki itu merayu.

"Sayang tak nak ! Sayang benci abang ! Lepaskan sayang kalau abang tak nak tengok anak-anak kita hilang mak dia !" jeritnya.

Sudah seminggu peristiwa itu berlalu. Peritnya masih ada. Sukar untuk melupakan. Setiap masa setiap saat dia terbayang. Hanya zahir yang seolah menunjukkan yang dia sudah redha dengan sikap lelaki itu tapi dia berani bersumpah Dengan Nama ALLAH yang dia tak kan lupakan apa yang telah terjadi.

"Abang !" keluhnya sendiri. Sunyi rumah hari ni. Anak-anak dah ikut ibu pulang ke kampung. Biasanya dia memang tak mengizinkan tapi ibu yang bersungguh meminta. Demi tak ingin menghampakan..di izinkan jua walau berat hati. Lelaki itu pula seawal pagi sudah keluar bekerja. Perlahan-lahan dia menghampiri almari baju. Tiba-tiba dia teringat yang telefon tangan lelaki itu ada di simpan di situ. Telefon yang di gunakan untuk menghubungi wanita itu. Di buka almari. Di alihkan baju dan telefon itu memang masih di situ. Owhhh ..semakin berdarah hati ini.

"Kenapa aku yang Kau pilih Ya Allah ?" ada air mata yang mula menitis. Di ambil telefon itu dan sengaja di hidupkan semula. Dia yang mematikan telefon masa mula-mula membaca sms itu tempohari. Tak sampai beberapa saat ada sms yang masuk. "huhh..ada lagi !"

"Abang..Zea rindu abang. Tak ada siapa lagi kejutkan Zea bangun pagi. Tak ada siapa lagi yang telefon Zea tanya dah makan ke belum. Tiada siapa lagi yang sudi manjakan Zea" Menyirap darah ! Sms itu di baca berulangkali. Di lihat tarikh sms di hantar. Sehari selepas segalanya terbongkar.

Ikutkan hati ingin sahaja di pecahkan telefon itu ketika itu juga tapi akal warasnya masih menghalang ! Dia sendiri tidak tau dari mana kekuatan itu datang. Dia tak tau bagaimana dia mampu bertahan dengan sebuah kecurangan. Malu atas apa yang telah terjadi. Malu kerana gagal menjaga sebuah kesetiaan. Terasa seolah diri tidak berguna bila di permainkan sebegitu rupa ! Sedang melayan kesedihan,terdengar pintu depan di buka. Lelaki itu sudah balik. Terus dia pura-pura tidor. Tak ingin di tunjuk wajah sedihnya lagi pada lelaki itu. Selama seminggu ini dia cuba bersikap biasa. Menyerah semua pada keadaan. Lelaki itu juga tidak jemu memujuk. Bagi dia..biarlah segalanya mengikut arus masa. Pintu bilik di buka.

"Sayang" panggilnya lembut. Saja tidak menyahut. Biarkan lelaki itu fikir yang dia sedang tidor. Tak sampai 5 minit lelaki itu sudah duduk di sebelah. Badannya di tarik mengadap lelaki itu.

"Apa ni ? kenapa sayang simpan lagi telefon ni ? Kenapa tak buang lagi ? Sayang baca lagi sms dalam ni ke ?" bertalu lelaki itu mengaju soalan.

"Kenapa ? Kenapa tak boleh baca?"

"Kan abang cakap abang dah mintak maaf. Sampai bila sayang nak macam ni? Semua orang buat silap sayang..bagilah peluang abang berubah !"

"Memang semua orang buat silap tapi abang kena tahu tak semua perempuan boleh terima kesilapan macam ni ! Sampai sayang mati sayang ingat abang buat apa! Abang dah hancurkan segalanya!"

Banggg ! Berderai telefon di baling ke dinding. Di tenung muka lelaki itu. Jelas ada kemarahan di wajahnya.

"Sekarang sayang nak abang buat apa ? Sayang nak abang buktikan macam mana yang abang betul-betul nak berubah? Bagitau abang sekarang!" keras bahu di pegang.

Air mata mula menitis. Ini saat yang paling dia tak suka. Dia tak suka di herdik sebegitu. Dia tidak suka di marah sedangkan kesilapan bermula dari lelaki itu sendiri.

"Ceraikan sayang ! Sayang tak boleh lupakan semua tu selagi abang tetap ada kat sisi !" Owhhh..dia tak tahu kenapa dia tergamak berkata begitu. Dia yakin dia tak inginkan pada perpisahan itu tetapi ...rasa kecewa sudah membuatkan dia benar-benar hilang arah. Terbayang bagaimana mesranya lelaki itu melayan perempuan lain. Betapa romantisnya lelaki itu memujuk wanita itu. Arghhh...dia yakin wanita itu juga merasa kasih sayang seperti yang dia rasa. Kasih sayang yang akhirnya membuat dia merasa sungguh-sungguh kecewa.

" Kalau betul jodoh kita tak ada lagi..abang redha ! Sekarang abang tak akan lepaskan sayang ! Biar abang keluar dari rumah ini untuk sementara. Kalau ini nanti boleh meredakan hati sayang..abang sanggup berjauhan. Nanti kalau sayang dah boleh terima semua kesilapan abang..sayang telefon abang. Abang nak sayang tahu, abang sentiasa ada untuk sayang ! Abang tak bermaksud melukakan hati sayang. Semua ini tanpa sedar !" menangis lelaki itu menjelaskan. Sedang dia ..luka semakin parah ! Perlahan di lihat lelaki itu menghampiri almari. Di keluarkan baju-baju untuk di masukkan ke dalam bag. Satu persatu di susun kemas.

"Ya Allah...apakah aku akan betul-betul kehilangan ?" 

-- BERSAMBUNG --

Tuesday, November 20, 2012

Untuk Adik Adam !

Salam korang :)
Hari tu aku ada post kat facebook
Maybe belum ada rezeki
Ni kawan kita nak letgo DSLR D3100 dengan harga CUMA RM1,500
Baru sekali di gunakan, condition masih elok
Dan HASIL JUALAN NAK DI SERAHKAN PADA ADIK ADAM yg mengidap Brain Canser


Kawan aku baru lawat adik ni Jumaat lepas
Dia baru selesai Radioterapi yang pertama
Ada 29 sessi lagi untuk dia lalui
Selesai sesi pertama, Adam dah boleh terima susu melalui tiub


Moga Adam akan cepat sembuh
Dan pada siapa² yg berminat nak kamera tu bgtau kita yer

Aku tak amek apa² keuntungan
Just forwardkan info ini
Mana tau ada yang ingin membantu

Cuma satu je yang buat aku terharu
Kawan aku tu..sanggup jual brg peribadi kerana nak menolong kwn sendiri
Moga Allah berikan kamu kebahagiaan yang tak bertepi dan rezeki yg melimpah ruah Noor !
Amin !!!

Monday, November 19, 2012

29 Hari Sudah !

19hb November ! Diam tak diam dah 29 hari Jeff dapat MC ! 29 hari jugak aku balik keje je dia ada, dia ada je aku balik keje ! 29 hari jugak dia tau caner peel dan kenakalan anak² yang tak terkawal ! Kalau aku mengadu dia selalu akan cakap "Biarla ..anak² kan nak membesar ! Tak baik sayang mengeluh macam tu !". Huhh ..bukan mengeluh tapi nak mengadu ! Karang kalau tak bagi mengadu aku bedal ngan rotan je derang nanti..hahahahah !

Last week aku hampir² naik angin ribut dan taufan bila dia duk mengeluh bosan, boring ! Dah sakit habis nak buat caner lagi ! Cakap le kat dia lepas ni dah kerja..kerja la balik 24jam ! Tak kaya siapppp !! Kehkehkeh...dapat bini suka melawan cakap, gitu lew jadinya !!

Ni pagi tadi dia ada appointment lagi dengan doktor ! Aku kat umah kadang usik dia panggil dia si kudung. Hehehehe..saje je nak sakat. Dia cakap doktor kata jari dah nampak okey. Dah boleh kerja ..tu pasal dia nak melompat tak ingat tu ! Pastu tanya la aku dah siap tak peta lakaran tempat dia eksiden hari tu. Tengok ..nak jugak aku buatkan padahal takat nak lukis bangunan ala² lukis orang lidi tu sendiri pon boleh buat ! Tapi takpe..becoz I love U deep deep, aku buat aje la kannn !!

Pastu dia cakap "Baba tak harap sangat pon dapat duit Socso ni ! Kalau ada, ada laaa !" , cepat² aku jawab dengan penuh berhemah " Ye laaaa..tak kisah la ada ke tak ada, tapi kalau ada duit tu semua syg punye ! Baba tak boleh pegang duit² tu !"..miahahahahahah ! Terdiam dia seribu bahasa ! Aku tak tau la dia diam seketika tu sebab nak ketok kepala aku ke apa , tapi kot ye pon borak kat henpon caner nak ketok kannn ? Lepas tu dia sambung " Banyakkkk cantekkkk syg !" ...Ye lahh ! Tak la banyak cantik tapi wajah ni jugak jadi kegilaan baba dulu kan ? Tak cantik pon tapi baba sendiri cakap kan tak boleh takde sayang nih kannnnn?? ..hewhewhewhew !!

Opssss...dah over bercerita pasal laki nih ! Kang dapat lagi inbox cakap rimas ngn entry aku ! Hahahaha...hohohoho...hikhikhik...bengong terlebih ! Ada aku PAKSA baca kewwww ??

Bye ! See u later later, after i got many many free time...zassssssssssssssssss !!

Tuesday, November 6, 2012

SMART TAB Mampu Milik

Pssstttt !
Gila lama tak update
Ni update aje nak bisnes
Hehehehehe

Nak share menda nih
Smart Tab 7 inci
RM240
Boleh download game, movie
Boleh wifi, USB dan paling penting boleh broadband

Yg sebelum ni beli kat kedai ngok ngek
Skrg dah dpt stok kat kedai besttt !
WARANTI SETAHUN !
Ada kaler purple (paling cantik), putih, pink, hitam
Kalau nak sila komen, boleh jugak p inbox kat facebook kita eh !

Menda ni okey..kalau nak tau kita dah jual dekat 50 biji
Touch skrin yang sangat sangat soft !






Best giler..rugi tak beli tauuuu...heheheheheheh !

Okbye !


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket