Wednesday, November 2, 2011

Andai aku pergi dulu !

Memula nak mintak sori ! Entah nape hati ini rasa sungguh tidak sedap ! Rasa macam bakal kehilangan segala²nya. Bakal berpisah "terus" dari mereka² yang sangat aku sayang ! Ini yang ku update di status tadi :
Apasal ehh hari ni rasa mcm "nak tinggalkan sume ??" rasa sedih..rasa ntahhh! rasa mengada nak makan pelempang jugak barangkali !! nanti kalau saya dah takde kat dunia ni jangan lupa doakan saya, jenguk² anak saya tapi suami saya takyah la yerr..dia dah besar, dia pandai jaga diri sendiri !!


Maybe entry ini akan menjadi pengubat rindu pada anak²..pada mereka yang menyayangi aku andai aku sudah tiada lagi di dunia ini ! "Ajal maut ketentuan Dia"..tidak lambat walau seminit tidak tunggu hingga kita selesai melakukan segala urusan kita ! Tidak juga akan tertunda kerana simpati pada air mata anak² !

Untuk anak² terutamanya aku titipkan kata² ini :

Yuyun : Mama sayangkan Yun sangat² . Maafkan mama kerana dari kecik Yun dah kena berdikari..dah kena jaga diri sendiri.Bukan sengaja sayang tapi  Yun kan tau..kita di tinggalkan tanpa nafkah sesen pon & kerana itu mama terpaksa lalukan semua itu. Tinggalkan Yun seawal pagi sebelum Yun bangun..pulang pula ketika Yun dah lena bersama bantal peluk !! Tak ada ucapan selamat malam, tiada ciuman sebelum tidor dari mama kan sayang ! Seawal umur 6 tahun Yun dah lakukan segalanya ! Andai mama tak ada nanti Yun jaga adik² yer. Mama sayangkan Yun..tak pernah sekali pon mama bezakan Yun dgn adik² lain even ayah Yun dengan derang tak sama. Mama halalkan setiap titik susu pada Yun..mama maafkan sume dosa yang Yun dah lakukan. Jangan risau..kemaafan memang sentiasa ada setiap kali Yun ada buat kesalahan. Moga Yun besar nanti jadi kebanggaan mama..kebanggaan family kita ye sayang. Moga juga Yun jadi anak yang berjaya dalam apa juga yang Yun lakukan ! Doa mama sentiasa mengiringi !!

Qistina : Lahir kamu melengkapkan cinta mama dan baba ! Kamu cinta hati pertama antara mama dengan baba ! hadirmu di tatang bagai minyak yang penuh ! Hingga saat ini biarpon kamu sudah besar tapi sayang pada kamu tetap tidak berbelah bagi. Kerana itu andai ada yang membuat kamu sakit di marahi, di pukul mama cepat terasa hati biarpon kesalahan berpunca dari kamu. Kamu juga sayang...kemaafan tetap ada ! Restu & doa mama sentiasa ada untuk kamu ! Terharu kadang bila ingatkan kini mama tak perlu untuk memukul kamu..rajuk saja sudah cukup menghentikan kenakalan kamu !! Terusik hati bila kamu datang pada mama sambil memeluk seraya berkata "mama jangan la majuk..adik kan sayang mama !" Belajar pandai²..kamu kan dah janji dengan mama nak jadi orang berjaya, nak jaga adik², nak jaga kak Yun jugak kan ??? Sayang kamu Qistina Batrisya !!

Zafry Imran : 6 tahun mama nantikan kehadiran abang !! Setiap kali lewat period mama mesti beli test kit tu !! Terlalu mengharap kehadiran seorang lagi anak & alhamdullillah 23 March 2008 abang hadir melengkapkan segala kebahagiaan hidup mama. Baba lagi hepi sebab hasrat nak ada anak lelaki dengan mama tertunai ! Abang..janji bila dah besar nanti abang jaga family kita yer ! Abang janji abang takkan lukakan hati mereka yang sayangkan abang yer ! Fobia barangkali mengenangkan kata "bijak pandai " yang konon meramalkan abang bkn² tapi mama percaya abang akan jadi kebanggaan mama, baba & semua kan !! Mama sayang abang sangat² ! Doa restu jugak untuk abang ! Kenakalan abang sekarang ni sebenarnya membuat mama bahagia ! Hahahaha..susahnya nak explain kat abang pink itu utk girl, make up itu untuk girl jugak ! Takpe..abang skrg baru 3 tahun..apa la yang abang paham kan :=) Sayang abang..sayang sangat² !

Sarah Irdina : adikkkkkkk...uwaaaa ! sebut nama adik mama pasti mengalir airmata !! Banyak kesakitan yang adik kena tempuh kan ! Untuk adik terus menikmati hidup di dunia kan ?? Mama tak boleh lupa adikk ayat pertama lahir dari mulut doktor sebaik dapat tahu adik ada dalam rahim mama .."Puan..gugurkan lah kandungan ini, merbahaya untuk diteruskan, risau samada Puan yang hilang nyawa atau anak itu nanti !" . Mengalir air mata. Mama tengok wajah baba..baba yang mengharap mama ikut kata doktor kerana risau terjadi yang bukan² pada mama ! Jangan salahkan baba adik..sapa pon mesti takut kan ! Tapi naluri ibu ini sangat kuat..kuat tapi redha apa aje akan jadi. Mama sanggup teruskan biarpon terpaksa gadai nyawa sendiri. Cukup 28 minggu adik ada dalam rahim mama...mama tumpah darah ! Segar lagi di ingatan..kelam kabut uwan panggil orang nak hantar mama ke hospital . Lepas tu 3 hari mama koma dalam ICU. Sedar aje tengok baba dah bengkak mata. Rupanya doktor cakap jgn letak harapan . Tapi alhamdullillah adik..mama terus bernyawa hingga ke hari ini even skrg dah takde rahim dah tak mungkin lagi melahirkan. Mama nak adik tau mama bangga dengan keputusan yg mama lakukan & kerana itu adik kini ada menyinari kebahagiaan kita sekeluarga !! Besar nanti jadik orang berjaya yer ! Mama nak adik tau..cinta & sayang mama pada adik, pada anak² lain tak ada tolok bandingnya ! Nyawa mama sanggup korbankan andai dapat membahagiakan kamu semua !

Jefry : Tak ada ada yang mampu di cakap...terima kasih tak terhingga kerana sanggup terima diri ini menjadi suri hati baba ! Terima kasih kerana baba menjaga sayang ! Terima kasih kerana mencurahkan kasih sayang tak berbelah bagi ! Terima kasih kerana buatkan sayang bangga di lahirkan sebagai seorang wanita ! Terima kasih juga kerana melengkapi segala kekurangan diri sayang ba ! Sayang nak baba tau..selain anak² baba anugerah dari DIA yang tak ternilai. Sayang cintakan baba..cinta sesungguh hati ini. Sayang nak baba juga tau...setiap detik, setiap hela nafas ini sayang sentiasa ingatkan baba ! Halalkan segala yang dah baba berikan pada sayang yer !! Ampunkan segala kesalahan yang sayang dah buat !!

Huhuhu..panjang entry kali ini kannn ! Moga ini boleh jadi kenangan terakhir untuk mereka yang tersayang. Doa aku moga aku terus di beri kesempatan untuk membahagiakan mereka..untuk melihat mereka semua membesar depan mata ..Amin !



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket