Monday, April 16, 2012

Moga Kamu Bahagia Sayang !

Dulu mama ingat lagi tika umur kamu baru masuk 3 tahun lebih
Hari pertama ayah tak balik kamu bertanya
"Mana ayah tak balik ni..tak bawak makanan lgi nih!"
Huhuhu..mama tak lupa tika itu air mata menitis
Biarpon penceraian itu mama yang pinta tapi rasa macam terharu
Terharu sbb gagal membahagiakan hati seorang anak !!

Bermula saat itu kita berdua teruskan kehidupan kan ?
Dari umur 6 tahun lagi kamu sudah cukup membahagiakan
Duduk rumah sorg² tika tu bila mama pergi kerja
Rumah siap di kemas ..sume kamu buat sorang² !

Bukan saja nak biarkan keseorangan
Tapi lagi sakit hati bila kamu mengadu macam² pengasuh buat kan ?
So mama ajar duk sendiri ...tawakal ! Mama keluar kerja !
Nak hantar kat nanny macam masa kecik dulu..nanny pon kerja
Alhamdullillah takde menda buruk yang berlaku !

Masa tu baru umur 6tahun dah pandai baca kan ?
Bangga..biar takde nafkah dari ayah
Kamu membesar dengan baik..cukup makan minum !
Smpai la bila mama bertemu jodoh semula dgn baba
Mula nmpak liat kamu nak berbaik tapi baba ayah yang baik
Even dia ayah tiri bila org tanya tak pernah sekali pon dia cakap "Anak tiri ni!"..
Dia selalu bercerita dgn org lain kamu juga anak kandung dia kan ?

Sekarang kamu dah 17 tahun anak !
Dah besar bagi kamu tapi ingatkan apa mama pernah pesan ?
Kamu tetap anak²..selagi kamu belum berkahwin kamu tak bebas melakukan apa saja !
Kalau dah kerja pon mama nak kamu tinggal sekali
Keluar & pindah rumah hanya bila berkahwin
Ingat tak ??

Mama tak tau nak cakap mcm mana sebenarnya
Tapi mama nak bagitau "menerima kenyataan anak yang kita kandung, yang di jaga dari kecik mula menyintai org lain adalah perkara yang agak sukar utk di lakukan ! ;("

Mama tak mintak banyak dari anak mama
Mama tau kalau kita berdepan tak mungkin mama mampu meluahkan
Kat sini aje mama tau kamu boleh membaca isi hati ini
Pinta mama satu..mama tak mtak kamu byar segala apa yg dah mama keluarkan dgn wang rggit 
Mama cuma mintak kamu pandai menjaga diri !
Takkan sekali mama halang apa yang kamu ingin lakukan
Tapi ingat anak..semua itu masih punya had !
Belajar dulu ..capai cita² & tunaikan janji yang kamu ingin berjaya pada mama
Cinta boleh kita kecapi bila tiba masanya
Jgn sesekali sia²kan kepandaian yang kamu ada !!


Mama nak kamu tahu..apa pon terjadi
Mama selalu berbangga di kurniakan anak yang sebaik kamu !
Jangan sia²kan semua kepercayaan itu ye sayang !



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket