Tuesday, October 23, 2012

Cerita 19 Oct --> 21 Oct 2012

19 Oct 2012 - Plannya kitaorang nak bertolak ke Cameron seawal pagi. Konon nak menikmati udara nyaman di tepi highway . Nak bfast sama² ngn dia dulu . Tapi tu laa..plan musnah sebab Blackberry dia patah housing kat belakang ! Sebenarnya tangan aku yang punya angkara tapi takut dia marah aku cakap je "ntahh..tetiba patah !". So kitaorang tangguh perjalanan. Pegi kedai henpon tu dulu. Pot pet pot pet , cina tu terus bagi baru ! Aku bisik ngn dia "aikk..senang je kannnn dia tukar baru !" , alaaaaa..beli baru 5 hari je pon kannn ! Kalau dia tak bagi tukar pon aku dah plan nak haruk je kedai tu ! So bila settle pasal BB tu baru senang hati nak gerak !

Kitaorang mulakan perjalanan dalam pukul 11 lebih macam tu ! Baru separuh jalan mata aku dah kuyu sesangat ! Hahahah..biasa la ! Naik keta je nak lelap ! Lelap je naik keta ! pastu dia bosan agaknya, dia cuit aku sambil cakap "Sayang nihh asik nak tidor aje ! baik kita balik !"..hahaha !poyo la nak balik kannnn ! Pastu dia cakap lagi "Tgk la jalan nih..lain kali takde la kata tak tau jalan !"..hahah ! ko tunjuk la jalan mcm mana pon , daku saja tak nak hafal sbb takde niat pon nak pegi sendiri. Mmg akan bersama kamu aje cinta hati !

Tak lama lepas tu ..jeng jenggg ! dah sampai ke persimpangan dia :)


Hehehehe..berbunga hati ! Rasa teruja tu membuak² dalam diri ! Best giler ! Tak sabar nak sampai ! Kami terus borak² sambil dia memandu . Sedang syok tu tetiba kereta buat peel ! Kereta dia pinjam dari kawan ! Konon nak honeymoon cari la kereta best kan ! Aku dah pesan..baik pakai kereta sendiri tapi degil ! Kan dah tak memasal kejap² enjin mati ! Dia pujuk jangan marah. Ehh..aku tak marah tapi yang buat sengsara hati masa tu aku rasa nak terkencing sesangat ! Dah tak tahan !Dia terus jugak perjalanan. Dekat 3 4 kali enjin mati ! Sampai satu jalan tu aku nmpak orang asli jual madu, kat belakang tu ada tulis "toilet" tapi toilet tu even toilet batu tapi dah macam nak runtuh ! Suh jugak dia berenti sbb mmg tak tahan ! dah mintak izin orang tu, dia kata "Lalu ikut semak tuu..tapi takde air yer !" Ya Allah ..tak bernafas aku tgk semak tu ! Seram ! Terbayang anaconda tetiba muncul. Laki aku suh pegi aje. Agaknya tgk muka aku takut, org asli tu suh aku pegi masuk semak ujung sebelah kiri dia ! Mmg ada rumah kosong kat situ..tapi tinggal tiang aje ! Aku dah tak boleh pikir panjang ! Terus berlari ke situ di temani laki ! Dannn..baca kat status nih :

Akhirnya..honeymoon bermula!! Perghh..dugaan betol nk smpai. Kereta 2 3 kali mati enjin. Rasa mcm nak patah semula balik Selayang. Tgh risaukan itu, pundi kencing plak buat peel. Aku rasa last sekali aku kencing dlm semak masa belum dtg peyed lg & hari ni sejarah berulang. Lantakla org asli mana nk tgk !! Hahaha..hasben ckp "Percutian yg sgguh adventure !"

Hahahaha..mengong kannn ! Akhirnya dalam pukul 3 lebih kami smpai kat Brinchang. Tercari² mana hotel yang aku booking tu ! Aku bukan tau jalan pon. Hampir tak jumpa. Cari² akhirnya nampak "Hotel Guan Chin"...ahaaaaa ! Lega ! Hilang penat rasanya ! Masuk bayar balance deposit, amek kucni terus pegi kat bilik ! Phewwwwww...tgk bilik nih :


Cantikkan bilik nih ? Puas hati. RM206 untuk 3 hari 2 malam. Ada Astro, ada wifi ! Ngeeeee ..pandang muka dia, dia pandang muka aku, adegan seterusnya **SENSORED** ..hahahah ! Tapi seyesly puas hati ! Lepas mandi² kitaorg keluar berjalan berdua ! Baru jalan nmpk menda nih pulak ! Mengada kannn..suh dia beli :


Sedap jugak ! Rasa gedik tu yang buat tambah sedap ! Jalan² ngn dia kat pasar tu. Kita orang beli cenderahati untuk family. Habes jugak la beberapa koyan duit yang di bawak ! so..malam tu habiskan dgn honeymoon berdua aje laaa !

20 Oct 2012 -Pegi ladang stoberi ! Takde gambar sbb memori kad aku hilang ! Taktau mana letak ! Aku tak petik sendiri pon buah tu sbb tak berapa minat ! Then kitaorang terus pegi Bharat Teh ! View yang menarik !


Heheheh..lepak sini minum² ! Makan²  ! Sejuk ! Best giler ! Satu hari tu kami berjalan ! Bila petang nak masuk senja dah balik ke hotel ..nak tengok bola ATM ngn Kelantan katanya. Siap ajak aku bertaruh RM50 plak tu. Dia pilih ATM, aku Kelantan , last sekali dia kalah..padangggg muke ! hahahah !

21 Oct 2012 - Kita orang bangun pukul 10. Kemas² barang nak check out terus. Singgah bfast kat kedai kat situ sementara tunggu kedai jual Cik Ted bukak. Heheheh..tengokk , dia belikan Cik Ted untuk aku ! Macam gedik kannn ! Tapi..biarlaaa gedik pon ! Bukan kacau orang kan Cik Ted kan !


Besssttt !! Boleh ganti bantal pelok ! Pastu singgah beli stoberi nak bawak balik . Siap semuanya kitaorang pon bergerak nak balik. Baru 15 minit bergerak, sekali lagi keta rosak !! Aduhaiiii ...kali ni betol² tak boleh start ! Nasib baik dia call kawan dia. Tunggu kawan dia dtg, kita orang tersadai tepi hutan dari pukul 11 mcm tu smpai pukul 5pm ! Ni jap baca status aku tulis nih :

Ohoiii !! Masih kat sini ! Menahan usus yg kejap2 rasa nak terkucil...ku tahan Jebat !! 

Dia bersuara " syg marah ke tak pasal2 tersadai kat sini ?", aku ckp "klu marah then keta bole ok,syg marah. Klu tak..ok je ! Nak buat caner ?" ..hehe, dia senyum smbil genggam tgn ni ! Senyum manis sgt..ba ! jgn manis sgt, tepi kita ni hutan !! Tak sesuai tempat dia...hahahahahaha!! SENGAL SHILLA !!

Sementara tunggu tu macam² kami borak² ! Tengok nih..tgn gedik aku conteng kat cermin ! Dia tersenyum simpul aje memandang :


Hehehehe...banyak lagi cerita honeymoon sempena 11 tahun kami berkahwin. Tak tertaip ! Cuma doa aku ..moga cinta kami berdua kekal hingga ke akhir hayat nanti ! Aku nak dia tahu aku bahagia dengan cinta dan limpahan kasih sayang darinya itu ! Terima kasih Jefry..bangga bila dapat menjadi suri hidup kamu ! Izinkan aku untuk terus menyintai kamu selamanya !











2 comments:

Ibu Yusuf Maryam

Amin utk doa kak shila..

Selebihnya tak tau nak komen apa.. kalau kat FB tak tau nak komen like ajer.. kan? keh keh..

didielife

Dd doakan kak Sela terus bahagia bersama cinta hati selamanyaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket