Tuesday, October 23, 2012

Mimpi Itu!

Aku rasa aku tak bercerita pon lagi tentang ini
Di pagi anniversary kami yang ke 11 tempohari
Di datangi oleh mimpi yang buat aku menangis
Huhhh..kenapa la kuat bermimpi
Jelas hingga saat ini betapa hancurnya hati dlm mimpi itu

Lihat dia sedang bersiap
Bila tanya nak ke mana
"Ada holiday dgn kwn2 opis!" katanya
Aku membantah
"Kan baru balik..nape plak nak pergi lagi? "
"Yg ni terpaksa pergi la syg! "

Akur tapi tekad untuk mengekori
Tanya dgn kwn2 di pejabat
Semua nafikan holiday yg di kata
Memaksa untuk mengekori langkahnya

Dan air mata mengalir sebaik melihat ada wanita lain yg menghampiri
Begitu manja..lirikan mata dia membalas menyatakan wanita itu cukup istemewa
Aku mendekati
Tak ada riak terkejut
Apatah lagi bersalah
Cuma satu penjelasan
" Ini isteri baba..jgn halang! Baba sygkan dia!"

Tega menghancurkan
Tak peduli lg dgn airmata ini
Tak peduli lg dgn susah payah selama ini
Tak peduli lg segalanya ttg dia dan aku selama ini

Air mata mengalir
Tersedar bila dia mengalihkan badan
Dia sedang lena
Tapi mimpi itu membawa kesedihan hgga ke luar

Aku kadang mcm benci dgn diri sendiri
Terlalu menyintai hgga adakalanya lemas
Cuba utk tidak terlalu
Tapi seringkali gagal
Tetap nama dia yang bermain di fikiran
Tetap bayangan dirinya yang mengekori

Huhhh!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket