Monday, September 19, 2011

INI NASIHAT DAKU !!

Salam..hehehe !! Agak lama semula tidak hapdet ! Sebenarnya banyak menda nak share tapi tatau la apasal susah sangat nak bukak blog ni !! Ada hantu Bonceng duk bertepek kottt..tu yang malas nak hapdet ! Hari² ku banyak di habiskan mengadap facebook ngan twitter aje! Ehhh..lupa nak bagitau, aku dah aktif twitter plak !! Akaun tu dah setahun sebenarnya tapi sebelum ni takde skill hapdet pendek² kannn..baru belajo katanya!! Korang nak add aku boleh klik sini ehhh ! Nanti boleh kita chit chat beramas mesra di sana !

Okey..sebelum nak sambung citer nak bagitau aku ni bukan nak cakap dah perfect lalui hidup sebagai seorang isteri, ibu & juga sebagai seorang manusia. Tapi maybe kalau ada menda elok yang boleh di share..aku boleh share. Banyak kawan² duk tanya macam mana aku tempuhi episod dulu..hurmmmm! Sebenarnya tak tau nak komen apa cuma maybe boleh di share kat sini komen² yang selalu aku gunakan. yang baik korang boley jadikan teladan, yang buruk amek jadi sempadan ye! Ini nasihat daku untuk kawan yang di duga sebegini oleh DIA !

Kalau masih ada syg bagi peluang dia berubah. Duduk berdua bincang baik2 jgn libatkn org lain. Jgn sesekali MENENGKING suami. Bkn nak tunjuk kita baik tp masa nilah setan duk jlnkn jarum. Suami serabut dtg pompuan tu tlg meredakan. Masa ni andai ada cinta ..tenung mata dia, ingat segala kenangan manis dgn dia..takkan lngsung xde cinta yg bersisa kan. Kalau nk menangis..lepaskan time tu jgk ,lepas tu bangkit. Ini sume nasihat klu ada cinta kat dia.Kita bkn BERCKP je pandai..tp sebnrnya kita jg mlaluinya. Putus napas sbb dia nyawa kita. Kita ckp kat dia elok2..ckp kat dia betapa cinta kita kat dia. Cerita balik kenangan susah payah sblm senang mcm ni. Menangis dia. Senjata wanita cuma kelembutan & air mata. Dia lelaki yg terbaik Di anugerahkn pd kita and ank2 tp dia jg kdg tersasar. Dia jg Di uji. Percaya tidak kdg itulh episod cinta kita dan dia semakin kuat.

Masing² punya jalan hidup yang berbeza . Andai dah tersurat itu perjalanan hidup kita..apa lagi yang boleh kita buat kan ?? Bukan suruh berserah pada takdir tapi berusahalah !! Pertahankan selagi punya peluang, selagi punya daya ! Andai dia masih jodoh kita percayalah SEJAUH MANA PON PERGINYA DIA PASTI AKAN KEMBALI KE PANGKUAN !PERHUBUNGAN UMPAMA BERMAIN LAYANG² .. LEPASKAN DIA BEBAS TERBANG TAPI SESEKALI TARIK TALINYA SUPAYA TIDAK TERUS PUTUS & HILANG DARI PANDANGAN !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket