Tuesday, June 14, 2011

GARANG?? SILAP ORANG!

aku sebenarnya tak paham bila ada org yg bekerja berurusan dengan orang ramai
tapi nak tunjuk garang kat pelanggan dia
tak kira la kerja swasta ke ataupon kerja gomen

penah kena kat hospital siap marah bila tak tau nak turunkan katil
siap aku sound semula "U INGAT AI TETIAP MINGGU BERSALINKAN BUDAK KE?"
terus terdiam sambil berlalu pergi

masa nak bersalin tu pon bila aku tanggalkan sume wayar yang lekat kat perut
doctor dtg sound dgn muka serious "puan jgn la cabut..kita monitor jantung babylah!"
aku jerit semula "orang sakit lahhhhh...banyak bunyikkkk pulakk"
lalink pon dah tak tahan siap ugut "duk diam laaa...nanti cabut lagi wayar tu baba balik"
3 1/2 minit je aku diam pon pastu sambung balik cabut...kekekekeke
lupa nak tanye lalink " U INGAT AI TETIAP MINGGU BERSALINKAN BUDAK KE?"
kekekek..jahatkannnn!

pastu ada sekali pegi jabatan kerajaan
elok aku nak tanye tu dia bantai sound dgn garangnya "puan tunggu sana dululahhh!"
ecehhhh...sarang tebuan sudah di jolok
aku tggu dia keluar semula sbb lepas dia sound dia masuk dalam opis dia
masa tu toleh belakang tgk orang sekeliling duk pandang² dah
nampak je kelibat dia terus aku sound kuat² "kalau tak tau ckp elok² jgn bekerja"
macam² lagi bagi takzirah last sekali boss dia keluar
dia dengan boss tak pasal² mintak maf raya ngan aku

bukan nak tunjuk aku kuat menjawab (memang ponnn!)
tapi memang kepantangan bila aku bercakap baik orang balas dengan kurang ajar
tu pasal mulut aku cepat je nak menyound balik
even sekarang kalau pegi mana² tempat especially hospital
lalink aku dah tau peel aku....LU LANGSI LU MATI
hehehe.tak !tak mati..kena sound semula je!

pesan aku..kalau tak boleh nak kawal baran ketika bekerja
mintak kerja yang tak melibatkan orang ramai
tak pon mintak kerja jadi ahli gusti...baru BERBALOI²!

***ehhhh..aku penah dengar cerita ada nurse yang sound ibu yang sakit nak bersalin "beranak tau sakit..masa main tak sakit pulak ek?"...erkkkkkk, alangkah indahnya kalau orang itu sound aku...mesti kena berdas² peluru dari mulut aku ni. BENGONGKAN...main mana sakit...sedap ada laaaaaaa!...whopppppppsssss!!


17 comments:

oshin-jamel

tah hape² kan klu mc tnye gtu...hahahah!!tp ape pon nota kaki yg ** nie mmg best!!!heheh

ain roxmum

huaaa...kakak, kenape la taim bersalinkan kak yong dulu kite tak kenal...kena marah ngan nurse kat spital..kite baru first time nak dpt anak, buleh kena sound,cepat lah sikit pakai kan pampers anak tu, nnt terkencing atas tilam..sedey...

Lariis Atheera

garang nyer.. eh salah lazernyer.. hahahaha..tabik spring kit.. kabo ke dia kalau xnak jumpa org keje macam dak Christina arissa. jumpa santiago jer ari2

Ibu Darwisy

memang pon..mulut cam longkang..xtau sopansantun langsung..erm main mmg la sedap..larikk...

Farah Shamsudin

nak tahu tak, farah even kerja gomen, tak suka tau berurusan dengan org gomen jugee.. drg melampau..suka kasar2.. nak je farah counsel kan drg tu..

Ztee_Azwanis

nk try jd mulut mcm akk jugak lah... akk adalah idol ...! chayokk !

Nurfaizah M Nor

i like u lah sheila.... i pon cenggitu gak. penah skali i ngan anak pompuan i gi tesco. sementara nak ambik troli anak i berdiri kat area derang simpan troli tu. tak pasal2 ada satu pompuan ni gi marah anak i pasal tpmt anak i berdiri tu mcm halang dia nak ambik troli. dia boleh kata...hey budak tepi sikit!.. i apa lg bila dah dgr i sound dia balik depan somi dia....ko tau adab tak nak ckp ngan org... tak kisahlah org tu org tua ke atau budak kecik!...huh padan ngan muka dia....

Shiela Firdaus

notakaki mengilukan oshin ;-))

Shiela Firdaus

ayorkkkkk...lambat plak kenal adik ain sayunkkkk kita nih..kalau idok kita injet mulut nurse tu kannnn!

Shiela Firdaus

alaaa aris...hadap santiago pon mu garang jugok..kannnn..hehhehehe

Shiela Firdaus

ct kannnnn....ngekngokkepalakemek derang nih!

Shiela Firdaus

farah..bg kaunseling sket derang.kita nih siap report kat Biro Aduan awam lagi masa kes cikgu kurang asam tu!

Shiela Firdaus

alaaa zteee..kita camtu ngn org yang jaat je..heheheeh

Shiela Firdaus

yeahh faizah..gud!! bagikk lagi sedas..hehehhee

munn

cayalah kak shiela..w/pun sy keja gomen tp sgt tak suka berurusan ngan org gomen..sakitkan hati je..pernah gak dengar misi sound cam gitu..mcm nak bg penendang je..dah org tgh skt kan bukan main2...

Anonymous

terbaeeeeeeeek lah my sista ni, berani betul, selalu klu tina diam je, menyumpah dlm hati, takut nak marah balik hehe

kemboja

cayalah kak shiela.. memang patut pun manusia2 sebegitu di sound trouble kan.. huhu nak tegur biar beradap kan.. kita pun tak panas sangat hati kita ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket