Sunday, June 12, 2011

CUKUPLAH BERCERITA..CARI KEBAHGIAAN SENDIRI

aku sebenarnya baru je lepas baca paper
kalau hari ahad mmg tak miss beli mingguan malaysia
korang tau page mana yang aku suka baca?
dulu ruangan tu nama dia "di celah2 kehidupan"
sekarang dah tukar pd nama "gelora nafsu"

aku mmg suka baca kisah rumahtangga
kisah orang lain yg lalui mcm2 dugaan
yang baik aku jadikan tauladan
yang tidak aku buat sebagai sempadan

cuma hari ni bila baca pengalaman seorang wanita ini
hatiku tetiba menyampah
ceritanya dia hadir sebagai isteri kedua krn isteri pertama tidak membahagiakan
ceritanya lg suaminya mengalami kekecewaan dgn isteri pertama
dan lagi dia memberitahu dia kini bahagia sbg isteri kedua
tanpa pengetahuan isteri pertama

nasihat aku..itu sebenarnya alasan seorang lelaki!!
andai betul dia sudah tak bahagia
kenapa tidak di ceraikan sahaja isteri pertama itu??
kenapa suami masih merahsiakan perkahwinan mereka dari pengetahuan isteri pertama??
kerana kasihan pd anak2?? ALASAN!!
mengada2kan cerita tentang kekecewaan
padahal hakikatnya dia dan isteri pertama juga hidup bahagia

wanita yang bergelar isteri kedua yg merahsiakan perkahwinan ini
ku kira sbg seorang wanita yg mmg sanggup lakukan apa sahaja
yang tak kisah haknya di nafikan
yang tak kisah asalkan lelaki itu tetap bergelar suami
walaupon bermalam di rumah sendiri cuma 2 kali dlm sebulan

aku bkn bercakap hanya dari pandangan semata2
kerana sebelum aku dan dia bergelar suami isteri
dia juga masih suami orang
yang ketika itu sudah pon keluar dari rumah
aku terima dia ketika itu dengan syarat
buktikan yang dia betul2 tidak bahagia
buktikan yang dia betul2 ingin keluar dari ikatan itu
baru aku hulurkan hati aku untuk di cintai dan menyintai

kebahgiaan diri kita bukan orang lain yang beri
tapi kita sendiri perlu cari
kita sendiri perlu berusaha mendptkannya!!

Lagi sekali AKU SESEKALI TIDAK SALAHKAN KEHADIRAN WANITA SEBAGAI ISTERI NOMBOR BERAPA SEKALIPON KERANA ITU JUGA ADALAH KETENTUAN DARI DIA YANG ESA TAPI TAK PERLULAH DI JAJA CERITA TENTANG RUMAHTANGGA SUAMI ANDA DAN ISTERI YANG TERDAHULU.MASALAH MEREKA BIAR MEREKA YANG SELESAIKAN.


Published with Blogger-droid v1.6.7

4 comments:

eliyaezlinalias

Sentiasa bhrp dan bdoa agar dri ini adalah satu satu nya utk dia
amin~~~~~~~

mummysabrina

bangga kot kononnya dia jadi isteri kedua yg dapat membahagiakan suami...usia perkahwinan pun baru setahun jagung...masih banyak lagi yg dia perlu lalui,dan tak mustahil satu hari nanti dia juga akan menjadi 'cerita' tidak membahagiakan suami...

Shiela Firdaus

insyaallh el!

kan Am..tah apa²!! jangan campur laaa...dah la hadir selepas kurang² jaga la kata² .

Ena Manjalara

ena amat suka dgn ayat
'kebahgiaan diri kita bukan orang lain yang beri
tapi kita sendiri perlu cari
kita sendiri perlu berusaha mendptkannya!!'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket