Thursday, June 30, 2011

MENGAPA MESTI TERLALU MEMILIH ??

hurmmmm... caner nak mula ayat ehhh?? kadang kelu jugak nihhhhh!
first² nak bagitau ..June dah last ari ni..cer tgk belah kanan korang
entry untuk bulan ni je banyak tu??? masyaallah..hyper doll !

oraitssss..balik pada tajuk..aku kadang heran dengan setengah orang ni
keje terlalu memilih..gaji 1K kebawah tanak, alasan belajar sampai U
nak tunggu yang gah, gaji 2K ke atas baru nak keje

sikit pesanan dari aku..selagi ada peluang amek la dulu pengalaman tu
tak salahkann dari duk kat umah tanam anggur hijau yang tak tumbuh²
sikit pon duit tu..so sambil keje kan boleh jugak cari peluang lain
ini takkkk...dari kecik mak pak dah tanggung
dah ada kudrat keje pon nak kena tanggung jugak??

erkkkkk...pasal apa aku buat entry ni eh??
pasal menyampah la ngan sikap terlalu memilih tu
nak tau satu cerita benar?? ..bukan kisah sedih cuma nak kongsi

A bermula betul² dari bawah..keje KFC 8 tahun walaupon keputusan SPM membanggakan
lepas tu amek kursus komputer..tak pegi U sebab kemaruk bercinta
lepas tu dapat keje opis..jadi kerani gred paling cikadisss
gaji RM750 aje tauuu..tapi siang keje opis, malam keje part time

asalkan kita ada kesungguhan, ada niat nak mengubah kehidupan menjadi lebih baik
semua boleh kita lakukan tauu..lagi masa tu A dah punye seorang anak
bertatih la dari bawahhh..& skrg alhamdullillah
walau tidak segah orang lain tapi si A selesa dgn apa yang ada skrg

tak perlu memilih sangat..selagi rezeki itu halal amek je dulu
lepas tu berusaha untuk capai kejayaan sikit demi sikit
dah dapat gaji jangan lupa hulur kat mak pak..
RM50 pon cukup senangkan hati diaorangg..buat mereka tersenyum bahagia !!

SEKIAN LETERAN AKU DI KALI INI !!..erkkkkk...korang tanye ek sape si A tu??? A tu bukan nama sebenar, nama sebenar dia AKU lahhhh... ^_*

8 comments:

oshin-jamel

harap sy pon ble jd cam "A"....akak!!!!

chreeztina arissa

cerita B pulak. dia ada ijazah luar negara. mendapat kepujian dekan dan ditawarkan menjadi tutor. tapi dia tak mau duduk negara orang. dia balik ke mesia kerja di sarikat printing kecik dengan gaji hanya RM950 sebulan. cuti hanya 7 hari setahun.. sampai sekarang si B tak mendapat gaji setimpal kelulusan kerana B tahu B taklah sehebat mana.

Shiela Firdaus

oshin :-))

Shiela Firdaus

komen dari C...B duk je la keje kat situ bebaikkk!

Nurfaizah M Nor

cerita saya lebih kurang sama mcm A. mula karier dari bwh. bukan tak pernah masuk u, pernah...tp tak pertghan jln tak minat ngan kursus yg diambil. so buat keputusan kerja dr bwh. dr clerk cabok naik assistant-naik exec-dan skrg senior exec. walaupun taklah membanggakan sgt, tp usaha timba pengalaman utk jd org yg berjaya. insyaAllah niat hati nak sambung blaja...moga2 dipermudahkan olehNYA.

oPiE iSa

betul. jgn terlalu memilih dan kite yg menentukan mase depan kite. jgnlah bile dapat satu keje tu, bile dah tahu takpuashati, takkan duduk diam je dgn gaji cenonet tu kn? usaha lah sikit utk tmbh pndptn atau cubalah cari kerja lain smentara tgh keje dgn keje yg trsedia ade..

Skdr pndpt... :)

risa

somi macam tu lah kak...background chinese school..score 1 dalam SPM..takde duit sambung belajau..gaji 650jer..
alhamdulillah..kini dah berlipat2 kali ganda...dulu dan sekarang tak sama kan kak...bebudak sekarang sangat2 demand!!

a r i l

biasa la tu..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket