Wednesday, June 22, 2011

JANGAN???

ada baca satu artikel tentang cara mendidik anak² dengan betul
sebagai ibu bapa tak boleh letak perkataan "JANGAN" dalam larangan kita pada dia
tapi kannnnn....aku compius merangkap tak tau dah caner cara nak buat

bayang ekkkk..tika aku cakap kat dia "JANGAN RAMPAS MAKANAN ADIK!"
aku sebut jangan tu tapi dia rampas jugak
so kalau aku tukar "RAMPASLAH MAKANAN ADIK TU ZAFRY!"
memang bertambah merampaslah kejenya kannnn

pastu bila aku tengok dia pegang garfu sambil acah² nak cucuk adik dia
sebut je "JANGAN CUCUK ADIK LAH ZAFRY!!!" pon kadang dia buat tatau
kalau aku sebut "CUCUK GARFU DALAM² KAT ADIK TU"
insyaallah memang terus dia cucuk takde rasa bersalah

huaaaaaaa...anak lelaki memang menguji kesabaran
letih lahhhh..kalaulah aku boleh reply kt artikel tu
nak bagitau penulis tu.. kata JANGAN memang ada kat mulut aku selalu
tak boleh tak ada sebab anak ni terlebih sangat pintarnya

bayangkan ketika aku nyanyi lagu ♫ ♪ buai laju² ..apa dalam baju sekuntum bunga cina ♫ ♫
dia pantas menjawab .."mana ada..ada dua tekkk la!"
kannnnnn..sangat cerdik, sangat bijak
sebijik seketol ikut peel mama !!

**huhuhu..sebenarnya aku boleh olah ayat tu cara yang lain kan, tapi ...aduhaii, cer korang datang duk ngan zafry barang sehari semalam...cuma itu lah, redup mata dia selalu berjaya mencairkan hati aku sebagai mama dia..haaaa, tang redup mata memang sebijik seketol ikut peel baba dia !!heheheheh (erkkkk..baba im sori...tercerita plak rahsia u ngorat ai caner dulu..kikikikikiki!)

5 comments:

risa

budak kalau ditegah lagi dibuat kak..
hehehe bukan nak tunjuk pandai..tp kalau saye terus datang dekat and selentik jari dia tu..cakap "NO"..lepas tu saye bgtau benda ni tajam bahaya nanti kena mata berdarah..buat signal cucuk sakit..hehehe macam tu lah..
tapi saye kalau bunyik ehem2 pon derang dah kecut..lalalalala

Ztee_Azwanis

mmg lah kak. dlm buku tmbh2 buku org putih psl parenthood ni.. cannot say NO kat child... tp budak2 ni bukan phm.. lg kita kata no, lg lah die sndiri NO NO kt kita...

jangan main sampah ! no... ! die pun no no smbil goyang2 kan jari die...
bila kita kata.. heee kototrnya sampah.... wek wek... lglah dia cuba utk korek tong sampah tu.. huhu..

kite kena guna lojik akal kita lah kak.... kan...?

Nyonya Mansor

so clever dan petah mcm mama dia jek.. akak jengokla blog saye.. http://deeladybee.blogspot.com dan blogshop saye http://mansleenashopalot.blogspot.com

kemboja

kalau anak sy kena pujuk rayu dia, puji2 dia sampai kembang sebakul baru la stop nakal dia.. hadoi dasar mintak dipuji huhu (mcm mak dia juga) ekeke

oshin-jamel

heheh!!acha pon selalu gak kne no!no!no!....klu ckp wat la..nnti kne pg sepital doc cucuk...tkt la die..hehehhe!!!slh kan ajran ku ini...!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket