Thursday, June 16, 2011

SEMUA KETENTUAN DIA?? BETUL TAPI...

dulu² masa arah hidup tak menentu..jalinkan pulak hubungan dgn orang yg salah
aku selalu tak peduli apa mami cakap...siap mami merayu suh ubah cara hidup
tapi aku boleh jawab "ini takdir mi..kalau DIA dah tentukan ini jalan hidup ila..inilah dia! kalau DIA nak ubah DIA akan ubah!"

itu dulu..ketika darah muda menguasai diri
ketika nafsu muda tak kenal dosa dan pahala
tapi bila dah melaluinya baru aku tau apa yang sebenarnya KENTENTUAN DIA

betull..bila kita buat sesuatu apapon itu adalah dengan IZIN DIA
tapi kita masih di beri akal & fikiran yg waras utk tentukan betul @ salah sesuatu perkara itu
kerana itulah adanya syurga dan neraka di akhirat kelak
ada penjara ketika di dunia ini.....

buat sesuatu gunakanlah akal yang waras supaya tiada kekesalan kemudian hari
andai aku di beri peluang untuk mengundurkan masa...aku pasti akan jadi yang terbaik dalam hidup arwah mami :'((


4 comments:

Nurfaizah M Nor

pengalaman yang dikongsi ni akan dijadikan bekalan dalam menempuhi segala liku2 kehidupan...terima kasih byk2....mmuaahhhh!

Ein

macam la ein ni kak... kalau dulu mak dan ayah x izinkan kahwin ngan duda, agaknya sampai la ni la x kahwin-kahwin lagi kot. mereka izinkan dan ein tentukan. Allah izinkan wp terpaksa menempuhi pelbagai dugaan

Shiela Firdaus

sama faizah :-))

Shiela Firdaus

ein...moga terus tabah ek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket