Wednesday, June 15, 2011

PERLUKAH AKU PERCAYA??

terkejut bila jadi semua ni dalam hidup
bertalu² di uji sebegini dalam persahabatan
yang menyedihkan...aku tidak terlibat langsung
tapi segala kesalahan seolah² di letak pada bahu ini.

biarkan masa yang tunjukkan kebenaran
cuma satu yang aku terkilan..andai betul apa yang terjadi sekarang ini
aku tersilap perkiraan bila meletak kata  "ikhlas yang kita hulur, keikhlasan juga yang kita dapat" dalam setiap persahabatan yang aku jalinkan
masih ada yang sanggup khianati persahabatan untuk kepentingan sendiri !!

kesilapan aku..bila begitu mudah meletakkan sayang pada persahabatan !!
kesilapan dia...dia tak cuba untuk mengenali aku sepenuh hati dia !!
apa pon terjadi...PERSAHABATAN ITU KU ANGGAP ISTEMEWA dlm hidup !!

**aku bukan sesiapa untuk di khianati sebegitu rupa !

8 comments:

Anonymous

tina ikhlas dgn org yg ikhlas dgn tina, errrr kenapakah kakak?? takpelah, percaya pada karma, what u give u get back, bila kita ikhlas, nescaya balasan baik untuk kita =)

sapakah itu kakak??

oshin-jamel

mcm kesah kak el semlm aje...hmmm..btl kata kak tina tue....
jgn layan tao kak...
yg penting sy syg akk..n ikhlas kwn ngn akk wpon dlm maya...hehehe!!lup u

risa

akak..jgn amik serius dalam perhubungan..tak kire ape2 pon..sebab kalau kite kecewa sangat sakit rasanya tau kak..
saye pon pernah kena macam tu..org takmo mengenali kite sepenuhnya tapi org suke menghukum tanpa berbincang terlebih dulu..takpelah kakak..
masih ramai dan beribu2 lemon yg sangat2 perihatin dan sayang kakak..
terutamanya saya...sebab akaklah saya tau menilai mana intan mana kaca
siapa sahabat sape lawan
kenal ngan akak lah buat saye lebih menghargai persahabatan yg ikhlas tanpa ada benda2 terselindung didalam..akak tak perlu risau
kami ada dibelakang akak selalu
sayang kamu kak!!

Anonymous

Shiela...
Segala kejadian pasti ada hikmahnya....utk membuka mata dan yang penting mata hati utk menilai sesuatu...pengalam adalah guru yang paling baik dalam kehidupan...

'' Jika manusia tidak menghargainya...tidak mengapa kerana DIA pasti membalasnya...dan tentunya balasan dari-NYA lebih baik dan kekal...''

Iklas itu kompas kehidupan yang paling bagus utk kita ikuti...InsyaAllah tak sesat dan jgn menyalahkan huluran tangan keikhlasan yang diberi tetapi tangan yang menerima itu yang tak nak hargai...

RashAtie

lain org lain ragam.....
kdg2 serik..kdg2 tak....

tapi itulah lumrah kehidupan...tapi apa yg kita boleh buat...sabar la buat seberapa lama yg boleh...insyaAllah akan ada kurniaan dalam segala apa yg kita lalui tu...

Misz-ella

bila melibatkan hubungan 2 hala .. ini biasa. kc slalu kena. yg penting, we learn from the past.

chill shiela. dont stress2 k.

Yatie

huhu.. sabo kak.. setiap aper yg berlaku pastu ader hikmah disebaliknyer.. :)

Shiela Firdaus

thanksss atas nasihat dari korang. insyaallah kita akan tempuh semua itu dgn baik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket