Friday, June 17, 2011

TANGAN KANAN MEMBERI SOROKKKAN DARI TANGAN KIRI !!

semalam masa otw balik dari keje lalink bebel lagi pasal tudung
aku diam je laaa...dah tau diri bersalah takkan nak menjawab
yang sebenarnya sbb masa dia bebel tu tangan dia duk usap² kepala aku
kekekkee...mode terasa seperti di belai...tetttttttttttttttttt!
moral utk suami : jangan bebel sambil manjakan isteri..tak jalannnn!

pastu dia tertanya "sayang duit gaji ada sedekah kat masjid tak?"
aku cakap mesti la ada..bila dia tanye sedekah berapa
aku jawab "tangan kanan memberi sorokkan dari tangan kiri!"
sambil tergelak dia jawab "elehhhh..yang tu tau pulak kann!"

bukan sebenarnya aku nak sorok dari dia tapi aku MALU
malu sebab apa yang aku hulurkan sangat sikit..so lebey baik aku sendiri je yang tau..kannnn!

cuma sikit nasihat dari aku yang kadang boleh korang guna pakai nih
tiap bulan bila dapat gaji hulurkan sikit untuk derma
tak kisah berapa ringgit sekali pon asalkan kita benar² nak hulurkan
ikhlas atau tidak...DIA tahu tujuan kita !!
percayalah..biar sikit pon aku selalu hulurkan
tapi wang gaji aku sendiri tak pernah susut
rezeki memang sentiasa ada..tak mewah cukup untuk kami anak beranak buat makan !!
pernah juga ada masalah pasal duit tapi ada je tangan yang hulurkan bantuan
buatlahhh...insyaallah rezeki kita akan semakin bertambah.

**sebelum aku buat dulu mami yang tegur "ila duit gaji tak sedekah masjid ke?" bila aku jawab gaji aku sikit dia balas semula " beli sesisir pisang pon cukup!"... jawapan sangat singkat tapi punye seribu kebenaran !!


3 comments:

risa

betul tu kak..dalam harta kite ada hak org lain sebenarnya
sebab tu ujudnye zakat..
insyaallah..masih ramai lagi yg memerlukan di luar sana..
good entry kak!!!

eliyaezlinalias

insyaALLAH...mekasih atas nasihat~~~

aizamia3

pengasuh ada cerita, dia selalu bagi duit kat masjid setiap kali en. suaminya pergi solat Jumaat sejak pengasuh mula buat kuih untuk jualan di pagi hari, dan.. aku malu sendiri..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket