Friday, September 23, 2011

SABAR SAHABAT !!

Tak tau mana nak mulakan kata . Aku harap apa yang aku cuba sampaikan dapat jawab pada beberapa orang tanya kat aku selama ini. Untuk pengetahuan aku ada dapat beberapa inbox yang bertanya "KENAPA & BAGAIMANA" untuk menerima apa yang telah di takdirkan dalam hidup mereka.

Sebelum apa² biar aku jelaskan secara jujurnya AKU TIDAK SEKUAT MANA ketika di uji !! Ye..macam orang lain sebaik saja lafaz "Yanti Yushilla Binti Firdaus..aku ceraikan dikau dengan talak satu!" airmata mengalir laju . Mana ada orang yang ingin segalanya hancur di tengah jalan kan ?? takde sorang pon ingin gelaran JANDA tapi percayalah..apa yang berlaku ada hikmahnya . Ada sebab kenapa dia jadikan semua itu dalam hidup kita.

Tapi cuba tanya pada diri "Andai bukan aku yang bangkit untuk membahagiakan diri..siapa lagi?" . Sebelum meratap menangis pandang dulu ke depan "Kalau meratap menangis adakah dia akan kembali menjadi hak aku?" ..kalau ye , meratap lah..menangislah sepuas hati tapi kalau jawapannya tidak...BANGKITLAH !! Memang perit nak terima semua yang di duga tapi kita sudah tentu tak berjaya memaksa orang menyayangi kita kan ?? Untuk permulaan semua orang yang melalui akan merasa kekosongan. Bagai terputus nyawa tapi apakan daya kita nak lawan apa yang telah di takdirkan dalan hidup itu kan ??

Cumaa...jangan sesekali mengalah sebelum berusaha. Pertahankan & percayalah sejauh mana dia melangkah pergi dia pasti akan kembali andai dia memang telah di ciptakan untuk kita !! Masa nak selesaikan tu sebagai seorang wanita jangan gunakan kekerasan. Jangan jerit² jangan mengamuk sebab percayalah pihak satu lagi akan cuba menjadi selembut mungkin dalam hidup dia.

Ermmmm...sebak bila tengok ada kawan yang SEDANG melalui . Doa aku..moga kalian akan jumpa jalan penyelesaian terbaik . Pandang wajah si anak..peluk dia seerat mungkin. Ye mungkin dia akan kehilangan salah seorang dari kalian tapi ingat satu aje...penceraian hanya memisahkan hubungan kita suami isteri bukan hubungan si anak dengan ke dua orang tua mereka !!

CINTA TIDAK SEMESTINYA BERSATU :'(


Salam !! Moga ada sinar yang menanti hidup kalian nanti !!



6 comments:

Nurfaizah M Nor

tetiba mood sedih di tghari ni...kpd yg sedang hebat diuji, laluinya dgn tabah. berfikirlah secara rasional, timbang baik2...insyaAllah akan ada jln penyelesainnya.

oshin-jamel

:'(

kakchik@ella

Sbnrnya kekuatan tiap insan itu patut dtg dr dalam. KC tak la berpengalaman tp KC still percaya pd kekuatan mental sbb kekuatan mental bakal menghasilkan tindakan dan langkah yg rasional bkn emosional. Itu penting dalam menghadapi tiap dugaan, kan.

iena hamdi

kan.. betul cakap kak iz tuh.. utk yg sedang melalui ikut la nasihat kak shiela ni

Ummiakid @ lily

Sabar itu indah....
Kejarlah apa yang berguna utkmu...minta bantuan daripada-NYA dan jangan lemah. Apabila sesuatu menimpa jangan sesekali berkata...'' kalau tahu begini....pasti tidak akan begitu...'' tapi katakan lah ini Takdir Allah yang telah disusun rapi tanpa prejudis pada kita...bangkit... InsyaAllah...sinar yang menanti lebih indah dari yang disangka....

Tina Othman

sedih, semoga yang terbaik untuk kita semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket