Monday, August 1, 2011

SELAMAT BERPUASA !! SELAMAT SEMUANYA !


Salam 1 Ramadhan korang !! warghhhh..caner perut??? aku dah ada sayup sayup muzikk kedengaran neh tapi sebab aku kan memang jarang makan tengahari so insyaallah boleh bertahan. tapi biasa laaaa..bila time puasa la perut nie lain macam sikit kannnn!!

Pagi tadi aku tak masakk !! Mader in law bekalkan rendang ayam !! Yo yo aku memanaskan 3 bungkus rendang yang mak bagi tu pagi tadi , bila dah masuk dalam pinggan baru perasan ketiga-tiga rendang itu sama rasa, sama kuali, sama  resepi..semua samalah!!! Caner tak perasan pon tak tau..lagipon semalam kat umah mak masak rendang ayam, kari daging..pastu org yang sewa belakang umah mak pon buat rendang ayam jugak. So aku ingat mak bagi 3 lauk tu laaaa !! huhuhu...dah kena gelak kat anak pagi tadi !!

Lepas panaskan rendang tu siapkan telor separuh masak untuk anak² !! Aku tak tau menjadi ke tidak tapi bagi telur separuh masak ni makcik aku dulu yang ajar. Anak² dia semua tahan puasa sebab dia memang bagi telor !! Aku pulak cuma amek 3 keping roti ngan sebotol yogurt + teh o panas !!( nak pakai kebaya raya ni wehhh!).Hopefully si Qistina tu tahan la puasa kali ni kannn.

Teringat pulak time aku kecik² dulu..sambil mandi sambil aku teguk puas² air kolah tu!! kadang² bila berkumur pon aku telan air tu!! hahahah...banyak mengelat masa kecik dulu ! tapi aku tau mami tau peel anak dia ni..ye la setiap kali mandi je perut buncit semacam kannnn ^_* .Pastu bila time orang nak berbuka time tu jugak aku yang paling depan duk bersila !! Kitaorang dulu bila makan bersila je ramai² kat atas tikar..memang meriah !!Kadang lauk dia cuma ikan singgang ngan ikan goreng aje ..fuhhhh!! jilat jari..mami kan yang masak !!

Tapi bila turn mami keje petang memang aku la yang kena kann !! Eh kejappp..tingat pulak kes dengan abang aku dulu. Dia ni kuat memerintah..kalau nak air minum dia petik je nama adik² dia tau !! Kadang baru balik sekolah je dia dah jerit suh masak sampai ada satu hari aku plan nak taruk racun tikus dalam nasik dia !! Nasib kau Rizal mami tadek simpan stok racun tikus..kalau tidokkk dah arwah ko sekarang makan lauk aku masak!! ...hahahahha! kenangan !!

Petang ni tatau nak masak apa lagi. Hari ni dapat balik kul 4.30 pm. lauk sume dah siap bersihkan dalam fridge ..tinggal nak masak je karang !! Malas nak pikir sekarang..karang kalau dah susah sangat aku beli je kat pasar ramadhan depan umah tu kannn !!

Tapi serious..sediakan makanan kat family yang berpuasa sebenarnya macam satu kepuasan kan !! Cuma tu la...aku agak pelik kepuasan itu masa bulan puasa je, tak bulan puasa aku sangatlah malas..tahap maksimum !! Tahap kedai makan boleh buat untung hari² tau!!

Okk..panjang dah ni !! lepas geram blog dah berhari tak update. Aku sudahi dengan "Jangan Puasa Yanggg Yanggg Yokkk, Pegi Dapur Bukak Periuk !" okeyyyyy! Bye..salam!!

**Baju raya warna apa??? aku cekelat !! (hehehe..sempat lagi!)


4 comments:

oshin-jamel

waahhh..kenangan ngeri nie kak...heheh!!!sy plak dah x ingt kengan bln pose tym kck..sygnyela kan..hehehe...awai akk blk..tp xble chalen sy kol 4pm..miahahah!!

Shiela Firdaus

oshin...wahhh! 4?? ikut!!

Lulu Caldina

bukan bunyi sayup-sayup lagi ni kak, dah macam main mercun nak raya bunyi perut ni..ekeke

aizamia3

kul 4.. jeles.. jeles.. ai kejap lagi baru balik..

menu tak fikir lagi.. tengok apa sempat redah beli..

baju raya color Jambu.. hikhikhik.. sempat lagi tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket