Thursday, February 23, 2012

CUTI SAKIT !

Gambar ihsan Pak Google
Tapi nak bertanya ni ..ni pasal esok anakku ada check up kat hospital
Check up takpe lagi kottt sbb mmg boleh amik time off
Tapi bila anak kita sakit !!

Dulu pernah anak demam panas sgt
Then lepas jumpa doktor ku mintak kat dia "Doktor..bagi MC kat saya"
Dia jawab "Tak boleh Puan..anak puan yang sakit bukan puan !"
Aku dah tak ingat aku jawab caner kat dia tapi ada kot adegan menjawab ni!
Elehhh..cakap suami pon kadang melawan lagikan org lain..kuikuikui !

Lately ni ramai kawan aku yang mengadu menda yang sama
Eh bukan mengadu sbb aku bukan Biro Bantuan Guaman
Mereka bercerita..nak dengar tak ??

Begini ceritanya :
Uishhhh..baru nak cerita aku dah ngantuk ! **Ye gambar dari google jugak!**
Jap ehhhh....pi toilet jap !

Hah ! eh betul lewwww..mmg aku stop jap menaip !
Tak caya tanya kartun tu !

Takkkk..canie ehhh ku rasa la mmg prosedure macam tu kot
Tapi kan cubala mereka yang terlibat tu berfikir secara rasional
Memula doktor tu dulu pikir pastu baru yang pangkat boss² tu
Kalau korang tak bagi kitaorg cuti korang nak suruh sapa jaga budak tu ??
Pengasuh ?? Sampai ke hati nak biarkan anak sendiri sakit kat tgn orang
Time tu la kita nak jaga anak nak belai derang kan

Nak amek cuti tu memang tak kisah la kan
Tapi kalau cuti setahun cuma beberapa belas hari
Anak pula agak ramai..camner ??

Okeylah ! Ku tinggalkan korang yg terlibat berfikir!
Aku mengantuk campur lapar ni
Nak g pantry..nak buat milo cicah ngn sekut !

Okbai !



3 comments:

Farah Deeb

Kite kalau bawak budak2 check-up kat GMC Sri Gombak ni (tempat beranak dulu). Situ doc siap bgtau, awak hr ni tyh la g keje ye sbb takut ptg kang anak awak akan demam kesan dr ubat td. Heheh... tp mmg btol pun kena la bg MC sbb yg nak jagenya pun kite gak nantikannnn...?
Meh Jemput Singgah Ye :)
Resepi Kek Ceklat Deeb punye style!

Shiela Firdaus

deeb ..caner kat komen ada link ?

siti zarizza

awak. jom join GA http://sitizarizza.blogspot.com/2012/02/giveaway-kznabihah-eksklusif-item.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket