Tuesday, January 10, 2012

Cukup 3 tahun kisah itu berlalu !

Mami,
Maafkan ila mi !
Ila bukan tak ingat hari ni cukup 3 tahun mami pergi
Ila ingat sangat² tapi ila tunggu masa yang sesuai nak buat entry ni
Ila tanak ada yang menganggu
Ila tunggu betul² free walaupon memang tak free lagi sebenarnya nih !

Mami,
Ahad lepas Ila ngan Boy ziarah kubur mami
Lawa kubur mami Rizal jaga mi
Dulu ingat mami mengadu selalu kecik hati dengan dia
Rupanya dia pon sayang sangat kat mami kan
Senyap² aje dia jaga kubur mami
Pasang tempat duduk untuk anak² mami datang nanti

Sebaik aje Ila duduk mami tau air mata ila dah menitis
Ila rindu sangat kat mami..rindu sangat sangat !
Pastu Ila rasa kadang mami macam kena bunuh mi
Ye laaa.. 9 Jan 2009 dulu tengahari tu elok aje mami telepon Ila
Pastu petang mami pengsan ,doktor kata mami dah takde harapan..mami kena heart attack
Tapi lewat petang tu mami sedarkan
Mami cakap kat doktor "nape anak² sy menangis ? sy tak nak mati lagi!"
Ila ingat lagi kemas mami pegang besi katil tu
Bila doktor explain sakit mami ila tengok mami terdiam
Mami renung muka Ila masa tu

Pastu perlahan lahan mami baring mi
Lama tu doktor cakap kena tebuk masuk wayar kat tepi leher mami
10 Januari 2009 tu doktor kata mami dah semakin teruk
Ila harap lepas doktor masukkan tiub yg Ila pon tak tau nama dia mami akan sembuh
Tapi mi..rupanya mami semakin teruk
Ila tengok sendiri kaki mami tiba² melunjur lurus ..
Jari² kaki dengan tapak kaki mami dah macam takde darah
Kaki mami dah sejuk :'(

Lepas tu mi ..ada darah keluar dari tempat tebuk leher mami tu
Sumpah mi..Ila rasa doktor tu yang bunuh mami
Doktor tu saje nak bagi mami mati
Doktor tu penyebab segalanya..penyebab pada Ila jadi merindui seorg mami
Tapi Boy pujuk Ila mi ..boy cakap ajal mami dah sampai
Boy peluk Ila..dia janji "Baba ada sayang..baba janji jaga sayang sampai akhir nyawa baba!"
Boy sambung lagi "tak baek menangis begitu..tak tenang mami kat SANA nanti!"
Tapi takkan dia nak suh Ila senyum kan mi :'(

Hari ni..cukup 3 tahun kisah itu berlalu
Ila tak lupa lagi mami pergi tinggalkan Ila pukul 5 lebih

Moga mami aman kat SANA
Dan Ila bersyukur ..sampai saat ini, saat Ila habis tulis entry ni
Boy masih sayang Ila sepenuh hati..jaga hati Ila sebaikk mungkin

Alfatihah untuk mami !





8 comments:

oshin-jamel

AL-FATIHAH... :'(

F.A.R.A.H. deeb

Doakan dia manyak2 tau. Hanya doa dari anak yang soleh dan solehah je bekalan dorang kat sana.

pinky

al fatihah kak....semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg beriman....sedih betul bc entry ni...arwah mami nga mak saya sebaya kak....doakan agak mak sy diberikan kesihatan yang baik jugak...

@lfidah @dim

al-fatihah..sedih kak baca entry akak nie..sabar yea kak..banyak2 berdoa untuk arwah mami akak.

deanna

alfatihah.. amin.. :(

iena hamdi

al fatihah..
kes kita lbh kurang kak.. cuma iena terjadi kat arwah nenek.. arwah nenek kena ikat tangan kaki kat besi katil.. doktor kata arwah nenek kena kencing manis..

tp arwah tak de luka apa pun.. doktor nak tebuk apa tah nama tak tahu kat leher arwah gak masa tuh.. lps tu ajer arwah pergi...

masih terngiang arwah pandang ena dgn sayu.. tlg nenek.. nenek tak sakit.. kenapa nenek kena ikat..

al fatihah... (tak mampu nak teruskan)

chenta ku'in

alfatihah..semoga mami ditempatkan disisi orang² yb beriman...be strong kak!!masih ramai lg yg sygkan akk..we luv u so much kak...

Siti Hajar

Al-Fatihah.....sabar ye kak.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket