Wednesday, January 11, 2012

CURANG !

Morning ! Hurmmmm..udah breakfast ??Aku takleh isi byk sgt sbb karang ada sessi meratah durian kat opis! Bayar RM2 ratah la sampai lebam ..hehehe !

Korang dgr tak topik hotFM pagi tadi ?Dgr ? Tak dengar meh baca status facebook aku : 
Topik HotFM..TANDA² CURANG? Taktau la tanda mcm mcm mana tapi kebykan suami terkantoi dgn hp !Klu Xjumpa hp pon kecurangn terbongkar cuma dgn naluri istemewa yg DIA bg pd seorg isteri ! Satu rasa yg serba tak kena yg akhirnya membongkar rahsia curang itu ! Ikhlasnya cinta isteri mmg di beri perasaan itu !Curang seorg isteri ?? Tatau, kalau suami mau cerita buat lah status sendiri ! Dulu muda² pernah lah buat sbb rasa kecewa tapi dah agak tua ni tadak masa nak curang² haihhhh ...buat malu kat diri sendiri aje !!Malu sbb lelaki yg bkn hak yg sah free² dapat merasa kasih syg kita..dop ??? No way man !! Morninggg ! Mak klu pasal curang mmg emosi sebnrnya ! Mak kaber aje ni ! Klu ikut hati mak status ni mak karang jadi panjang mcm novel tapi mak kesian kat koranggg..lelah nak baca status mak pepagi kann !! Zaasssssss..cari mkn jom !
Huhuhu..sungguh ku kata ! Kalau kita ikhlas cintai pasangan kita, tak perlu dengar seribu alasan tak perlu cari beratus bukti ,cukup dengan satu rasa di hati..insyaallah membongkar rahsia !

Aku bukan pepandai cakap..pernah melalui !Tak kira curang @ mencurangi..kedua²nya dah aku lalui.Tinggal hati kita aje kuat atau tidak untuk berdepan !Aku ? Insyaallah kuat kot tu pasal ada sampai hari ini !

Cuma pesan aku pada semua , pada diri sendiri jugak "Curang seorang suami boleh di akhiri dengan satu ikatan yang sah tapi andai isteri yang melakukannya, selagi talak tidak di lafaz sampai bila pon dia menjadi manusia paling rugi !" Tau rugi sebab apa ? Sebab free² aje lelaki lain boleh merasa cinta dan kasih sayang dari dia tanpa perlu bersusah payah !

Lagi satu korang perasan tak, suami ni bila isteri dia curang, walaupon dia memaafkan satu hari nati dia mesti cuba try untuk membalas ! Balas kerana ego dia sebelum ni tercabar. Kat hati terdetik "Huh..dulu dia buat aku kan?" tapi isteri ni bila suami curang, lebih banyak yang redha kerana mengenangkan nasib anak..kan ??

Huhuhuhu..apa aje lah ! Tepuk dada tanya selera ! Diri sendiri yang nak kena hadap, orang lain kalau cakap apa pon tetap tak berguna kalau kita tetap ingin melakukannya kan ??

Owhh yeeee..lagi satu ! Isteri..ye, untuk isteri ni, nasihat daku jangan sesekali di uji kesetiaan suami ! Contohnya suruh kawan menyamar, hantar sms konon nak berkenalan laa ! Korang percayalah..dari hatinya takde  niat nak lakukan, kita dah bukak ruang kat hati dia terfikir "Eh..best jugak kalau ada betul kan?"..so kalau lepas tu dia betul² buat dgn orang lain..jangan nak meroyan ! Sendiri yang cari penyakit ! lagi satu hasben ku pesan "kalau bergaduh jgn sesekali sebut ceraikan aku". Kata² itu satu doa ! Huhuhu..dia nasihatkan aku sbb dia tau masa 1st perkahwinan dulu aku memang sebut gitu aje la..gaduh² last sekali minta cerai ! Lama² memang bercerai terus ! Sekarang ni dgn dia takde dahhh....gaduh abes takat itu! Kalau bukan aku yang merajuk, dia lahhh...tapi biasanya dia la kena pujuk ponnnn !

Okey ! Kata singkat dari entry ni...TAKUTLAH DENGAN DOSA !




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket