Monday, January 17, 2011

Hidayah bukan boleh di warisi..tapi perlu di amalkan~!!

tadi masa naik teksi nak g Maju Junction..borak² ngn pakcik teksi tu! Dia tanye anak brp org..bila sy cakap yg paling besar 16tahun... dia siap pandang berkali² kat cermin!!huahaha..pakcik tak caye yer?? Sy lg tak cayer dah punye anak sebesar itu!!

tapi best pakcik tu nasihat kat sy..dia cakap biar anak ramai..takde lagi dalam dunia ni ibu bapa yang bangkrap sebab punya anak yg ramai!! Nasihatnya sgt berguna...pastu dia cakap lagi "hidayah bukan boleh diwarisi..tp anak² sendiri yang perlu cari dan amalkan!!

dia juga ingatkan sy "tanpa restu seorg ibu..tiada lah restu dari Allah..ingatkan semua anak²!"..Insyaallah pakcik..sy ingat segala nasihat pakcik tu! Masa pakcik tu nasihat sebenarnya sy rindukan seorang ayah ..sangat rindukan dia tapi keadaan kami tak mengizinkan kami utk berjumpa~!! Dia masih ada tapi entah kenapa hati ni terlalu berat utk bertemu!! Biarlah keadaan yg menentukan..andai ada rezeki insyaallah masih sempat utk memanggil "papa" pada dia semula!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket