Thursday, February 24, 2011

FRUST WEH!!



huhuhu..semalam balik je keje singgah umah mak mertua sebab Sarah ada kat sana. terkejut bila tengok rambut depan ngan belakang dah jadi macam Abu Bakar Ellah. cik Peah g potong rambut anak aku tanpa izin..kalau cantik takpe jugak :-(

mula timbul gak perasaan nak marah kat lalink tapi pikir balik kalau aku marah pon bukan rambut tu boleh tetiba panjang kan..buat sakit hati ada! so aku amek keputusan untuk terima je dengan hati yang terbuka. anggap je sebab dia sayangkan anak aku tu pasal dia buat.

tapi tu la..bila perkara macam ni terjadi aku terpikir bila kita punyai mertua sebenarnya banyak benda yang kita terpaksa bertolak ansur. perlu bijak untuk mengawal keadaan kerana silap langkah dari title "menantu" boleh bertukar menjadi "hantu" di pandangan dia.bersyukur sebenarnya punyai dia sebagai ibu walau sangat pasti dia tidak akan dapat mengganti tempat mami aku sendiri.

Published with Blogger-droid v1.6.7

3 comments:

eliyaezlinalias

ai plak slalu bertolak ansur ngn my MIL sbb tetiap kali bertandang umah dia, asek2 suh bawak balik karipap laa samosa laaa lauk tu laa lauk ni laa...rsa cam nak ckp: pekata umi meh jek dok ngn kitaorg?! hahahahaha...aku yg tatau malu!

Ein

ein plak, tiap kali sampai umah mader in law kena gi makan kat umah dia... pasal tu la dah hampir 2 tahun dapur jarang berasap sbb tiap2 ari berkunjung kat umah dia

Shiela Firdaus

mader ai sebenarnya baik..sgt baik pon! heheh..besa laaa, kadang menantu cam kita nie la tak tau bersyukur pon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket