Wednesday, February 2, 2011

Lagenda Budak Setan

seriously masa tgk citer ni kat DVD munge² cinta sgt mekar kat hati
terlayan ngan kejiwangan..mulala rindukan saat memula dia lafazkan cinta
teringat memula dia bersumpah hanya aku yang dia cintai
sumpah yg berjanji utk menjaga aku hingga ke akhir nyawa kami
sumpah utk sanggup berada di sisi tak kira waktu ketawa mahupun kala duka melanda

huhu...cuma satu sikap aku dari dulu & maybe smpai bila²
walau best caner pon citer itu..box office smpai 6juta sekali pon
aku akan tengok sekali je..mmg tak berminat nak tgk berulang²
lg satu nk bgtau..korang percaya tak citer PRamlee langsung aku tak tgk
tak tau aku buta seni @ sbb aku mmg tak minat citer hitam putih
tu kadang cam nak pitam bila tgk Mak Peah tgk citer PRamlee tu
berulangkali dia putarkan..ketawa tetap di level 10..tak pernah busan (",)

back to citer LBS ni..citer ni di bwk pulak ke drama tayangan Astro kan
huahaa..mcm biasa me buat donno je laa 
tp ada mat jiwang dlm umah mmg layan from 1st episode until the end
mmg dia layan sgt²..kalo kitaorg keluar berjln hari Selasa dia akn make sure kul 10 kami dh smpai umah semula..kalo tak dia akan muncung 16inch..kecoh,padahal Astro ada ulang² tu kannn??

semlm last episode kan?? kebetulan aku tak keja sbb Hari Wilayah..so mmg byk masa & berkesempatan menemani dia menonton citer tu. Mmg layan..langsung tak ku tinggalkan skrin TV LCD yg dpt free tu..nak kencing pon buleh ku tahan...time iklan pon mmg duk diam je depan tu!! huhuhu..rugi tak concentrate dari awal episode..mmg terimbau balik segala kenangan saat mula bercinta dulu..feel bunga melimpah ruah walaupon sesekali di ganggu oleh Sarah yg merengek² mintak susu..<--ini budak mmg suka potong stim!

citer semlm yg sgt memberi kesan kat aku..bila time Ayu nak bersalin. wuaaaaaa...aku nanges bila ada dialog doctor tu cakap kat Kasyah yang uri Ayu pecah dan terpaksa buang rahim untuk selamatkan Ayu! ..wuaaaa lagi!! mmg teringat saat lahirkan Sarah...dalam citer itu Ayu akhirnya menghembuskan nafas. aku lihat muka lalink..airmata sudah bergenang di kelopak mata dia. Dia mmg jiwang..tp lagi byk airmata mau menitis bila kami sama² mengimbau kembali saat sukar dulu..saat aku koma melahirkan sarah kerana bukan takat uri, rahim pon ikut pecah.tapi alhamdullillah..aku masih ada hingga ke saat ini..DIA bagi peluang untuk aku melihat Sarah membesar macam anak² yg lain.

tapi kata² ini membuat aku makin sedih..lalink cakap "baba teringat masa doctor cakap kat baba peluang ukt syg sedar sgt tipis, doctor bg 50-50..masa tu hidup tak tentu arah, tnye mak,tanye semua mcm mana baba nanges,baba tak boleh bayangkan kalau syg betul² tak ada dlm hidup baba" ...huhuhu, sungguh terharu..setelah setahun lebih melahirkan Sarah baru dia ceritakan apa yg doctor cakap kat dia..terasa sungguh aku di cintai oleh dia..sungguh bertuah di ketemukan jodoh dgn dia!!..dan aku berjanji akan ku jaga cinta ini hingga ke akhir hayat kami.

tp elok dalam sedih² tu dia sambung cakap "bila dah sihat ni asyik melawan baba la plak kan!" ..hahahah..itu bukan melawan ba..itu menegakkan kebenaran!mana buleh setuju je kalau kata² baba itu salah..tau la syurga bawah tapak kaki u..tapi ai still ada hak utk bersuara...kannnnnnnnnn!!

3 comments:

Ein

Waa. Ini adalah entry Kak Sha yg paling Pjg sekali!

Anonymous

waaaa..air mate sye pn bgenang jgak layan feeling akak..but perenggan last tu wat sye ketawa blik..hahaaa

Shiela Firdaus

ein..mau di pendekkan ke??
dear...waaaaa!! me pon nanges jugak....tang perenggan last tu nak kaber feeling jiwang la tu...hehehehhehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket