Saturday, February 5, 2011

im a mother of 4..yehaaaaa (",)

hari ke3 CNY..hari ke3 jg aku kejap2 terkejut,kejap terlatah..angkara bunyi mercun yg takde kesudahan. terasa cam duk kat negara yg sedang berperang..uols jgn tak tau, bunyi letupan diaorg tu,kalau iols ada sakit jantung..memang sah2 iols jatuh rebah menyembah bumi!fuyohhh..mercun giler terbaekk..mana beli??? huhu..mau simpan untuk raya Aidilfitri plakkkkk!!

cuti ni aku terasa mcm panjang sgt..bukan tak suka duk rumah. tnye mana2 mother mesti derang suka lepaking bersama anak2 kan! tapi kenakalan mereka benar2 menguji kesabaran aku..puas bertahan, tapi sudahnya dapat jugaklah sedas dua cubitan dari aku...alaaaa, halus je cubitan tu pon!! (yg halus lg sakitkan!) ini baru je ku masukkan mereka2 ke dalam bilik..bukak citer katun, bukak aircond paling sejuk...huhuhu,nyaman aku duk kat ruang tamu ni!!

mmg tak dapat nak ke mana2 sbb arjuna hatiku terpaksa bekerja..ye la,kena overtime la kannn nk memenuhi semua kehendak aku dan anak2! so terpaksa duk umah melayan mereka2 je la keje aku.karang bila derang dah tidor..bukak laptop,bila boring tgk TV pastu makan..lepas makan,makan lagi,lagi dan lagi. huahaha..mmg confirm berat naik nih! internet plak kejap laju,kejap slow..kebykan masa slow laaa..kalau tidak boleh jgk layan blog kannn..boleh jgk update 8 kali sehari. (",)

tapi jauh di sudut hati,aku sebenarnya sgt bahagia dpt melihat anak2 membesar. walaupon tersgt nakal..tapi sebenarnya aku sgt hepi..best bila dpt berborak dgn derang. dapat lawan cakap zafry yg memang becok, dapat bercakap bahasa itik dan ayam dgn sarah juga. diakan tak reti cakap lagi..yg dia tau cuma "mama,mak,baba,ye,tak"..tu je laaaaa. yuyun ngan qistina nasib baik dah pandai bwk diri..ehhh!!qistina tidak!!..kejap2 dtg nak memeluk,kejap2 dtg nak bermanja..sama cam adik2 dia jgk.

semlm masa nak tidor borak ngan sarah..tnye dia "mama cantik tak?" sarah jawab "tak", pastu aku tukar soklan jadi "mama cantik ye?" baru dia jawab "ye"..hehehe,mmg benar anak2 kecik ibarat kain putih..tinggal kita sebagai ibu bapa yg perlu mencoraknya dgn sebaik mungkin.tapiii...zafry ni caner?? takkan nak salahkan aku ngn baba dia atas kenakalan dia tu kan?? mcm tadi tgh gurau2 peluk bermanja, dia buleh sound aku "sebok la tetek mama ni..shimpann la dulu!"huahahha...dia mmg membuat aku senak perut menahan peel sinchan dia tu.tingat dulu dia berebut tongkat ngan atuk tua kat airport smpai menggigil atuk tu menahan diri dari jatuh....wuaaaaaa!aku rasa ini ikut peel baba dia laaaaa...kan Cik Peah kannnnn???!!!!

okeylaa..jom layan gambar derang berdua ni..baru je snap tadi..tu mula la perasaan seorang abang membara dalam diri tu..tapi masih ngn muka nakal dia kannnnn!! 

cium abang skett dikkkk...

muahhhhh..syg adik a lottttttttt (",)

umur beza cuma setahun..huahahaha..mmg best tgk karenah mereka tau!

** moga ALLAH bagi peluang untuk aku terus membesarkan mereka...bagi peluang untuk menjadikan mereka insan yang berjaya dalam kehidupan...amin~~

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket