Thursday, February 10, 2011

Rambut Oh Rambut~!!

dah puas ku bertahan..balik je keje bukan dia sambut daku ngan peluk cium macam biasa..tapi ngan isu rambut perang dia. & semalam baru 1st time terdengar baba dia marah smbil cakap kat Qistina "cakap kat cikgu..baba paling menyampah orang kalerkan rambut, so takkan baba nak biar anak kalerkan rambut!" (gulppppp!!)

aku pelik la ngan cikgu nieee..takde menda lain ke dia nak check..jap, korang tgk pic ni..nmpk dia kaler rambut ke????

perang ke??? cikgu tu buta warna ke atau sengaja buat² buta?? atau memang dah takde keje smpai saje nak membangkitkan isu nie?? last sekali kemarahan aku memuncak bila Qistina cakap "cikgu cakap kalau susah sgt tukar je sekolah!".owhhhh no..cikgu tu tersilap berkata². dia terlupa bukan semua orang buleh menerima semua kata² dia..& aku harus bagitau dia aku sebenarnya salah seorang ibu yang tidak malu untuk melenting kalau di provoke dgn menda yang remeh temeh macam ni.

so tadi call sekolah..cikgu tu tak de tapi aku dapat bercakap sendiri dgn penyelia pagi..dia tanye untuk kepastian "rambut anak puan originally mcm tu ke?" and aku explain "cikgu..kalo u nak tau org tu perangkan rambut dia ke tak..u tgk akar rambut dia ngn rambut kat tengah pale tu!! kalo akar mmg itam melekat tetiba kat tengah perang..yes!! itu dia kalerkan rambut!"...huhuhu, mungkin sbb suara aku dah semakin garang dia cakap "takpelah Puan..nnt sy diskuss ngn cikgu dia dulu dan sy akan call Puan!"

sebelom letak tepon dia tanye nama penuh Qistina..bila aku cakap QISTINA BATRISYA JEFRY dia sempat plak menyound aku "nama pon dah macam org putih!!"...cessss!! aku sempat jugak menjawab "nama itu ada maksud yg sgt baik CIKGUUU!" kannnnn. susah la kalo dah terlalu takde keje ni..macamlah kat sekolah anak aku menulis guna rambut!! hahaha..rasanye cikgu ni jeles kot sbb rambut Qistina ni "PAKAI JARI PUN BULEH!"

jappp..berbalik kat statement baba dia kat atas sekali tu...betulke dia paling nyampah ngan org yang kalerkan rambut ni?? huhuhuhu..balik nnt mau tanye dia betul²..dia cakap semua tu dalam sedar ke atau tak..atau dia memang tak perasan yang selama ni isteri dia memang kalerkan rambut jadik perang??????? kannn..terguris hati ai la ba..u lain kali CAKAP SIANG PANDANG²,CAKAP MALAM DENGAR² okeh!!


4 comments:

risa

mungkin bawah sinaran matahari nampak perang kot kak..apelah cikgu dia neh..sengal lah kann

Christina Arissa

huuuu? ini pandangan orang yang pernah jumpa qistina live nih..
Saya rasa kak, cikgu tu buta atau sebenarnya sengaja mencari kesalahan qistina.
Sah sah terang terang nyata2 rambut qis semulajadi. Idaklah nampak perang benar. Apa gila?

tang statement encik jeff tu: saya sokong.. tihtihtih.. rambut itam kan baek...lagipun senang nak amik wudhuk.. tak ragu2 kita.

Ein

pelik kan, masa kite sekolah dulu x de benda2 cenggini. tau la nak disiplinkan murid tp berpada2 la kan

RashAtie

skolah mana tuh? susah sgt, pakai je tudung...hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket