Monday, April 25, 2011

INI REZEKI KAMI SEMALAM :-))



ini suasana tempat lalink nak berangkat kat tengah laut. dia bertukar kerjaya jadi nelayan untuk 3 hari. nak baca lebih lanjut baca SINI ye. yang tak buleh tahan cost nak mancing tu RM400. cer tengok banyak mana ikan dia bawak balik kat bawah nih!! ASTAGA....kalau ler beli kat pasar, senyum lebar tokey ikan tu dapat rezeki hari tu..tapi tu la, kalau dah minat nak buat caner kannn!! oh yee...lalink takde kat gambar atas..tu sume kawan² seperjuangan dia !


ni dia..ikan BARAKUDA !! banyak ni je wehhh..huhuhu, takpelah..dari takde ada jugak yang dia bawak balik. udah tertulis rezeki takat tu..bersyukur sudah :-)) lalink mula bawak balik yang belum potong cam kat atas ni, so memula tunjuk le terer nak menyiang..pastu elok dah pegang badan ikan ni tetiba aku menjerit. terbayang itu ULAU SAWO!! huhuhu..bukan nak ngelat, memang geli. dan sekarang ni bile citer menda nih bulu roma aku naik semula...auwwwwwww!! last² keje pembersihan di ambik alih oleh si suami.

pikir punye pikir..last sekali decide nak masak kari. senang, cepat, mudah dan tepat !! sedap?? kena tanya kat lalink & anak² okeh!!

ikan di laut, asam di darat..dalam periuk bertemu jugakkk. lepas sume rempah ratus dah naik bau, dah buat jiran sebelah tangkap leleh..ikan tu pun di masukkan ke dalam periuk menggunakan penyepit. sumpah dah tak moh pegang badan beliau..lagik² geli masih belum hilang..^_*

ini peringkat akhir proses memasak. tengah menggelegak..garam dah cukup, rasa memang malatopsss!! takat ni je proses dia okehhh...ingat mula nak tangkap gak gambar masa hidang kat pinggan, tapi tetiba lalink muncul di dapur..huahahahah, dia mana tau aku blogger tegar jugak lately nih. malu seh mau citer. so..takat itu sajelah cerita riwayat ikan barakuda di tangan aku (",)

eh!eh!..lupaaaa..ni ada sekor lagi yang tersesat!! tak cukup nih..kalau nak masak beliau kena beli sparing partner dalam kuali sebab kalau besar ni..untuk aku sorang pon tak akan cukup !! yang sebelah kecik² tu bukan hasil tangkapan ehhh..itu umpan yang tak abes di gunakan...heheheheh.



SEKIAN. TERIMA KASIH. untuk makluman walaupon ikan tu siap di masak, di akui sedap oleh mereka² yang tersayang..secubit pon aku tak sentuh. geli² itu belum ilang!!

3 comments:

risa

ada jugak rejeki tu kan kak...
bestnye..ikan freshhhh!! saye sukeee

kakchik@ella

waaaa .. hsbnd kc pun semlm gi mancing kat kelang. pagi2 dah kejut ajak join tp kc kan ada kelas mekap. Hmmmm .. jeles la tk dpt ikut dia semlm.

Mama Likha

huhu penggeli rupanya.... eh mcm ikan tenggiri jerkkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket