Friday, July 22, 2011

9 TAHUN YANG LALU !!


salam...selamat pagi !! uhhhh..hari ni terlupa nak update blog pulak..BOLEYYY?? ehhehehehe.. taklahhh, siapkan keje² kejap !! first of all nak doakan kesihatan adik tersayang si Qaseh Nilamsari. Huhuhuhu..sunyi tadek dia tau tapi hopefully dia cepat sembuh..cepat dapat kitaorang beramas mesra macam selalu. Risa ikut cakap doctor, makan ubat selalu ehhh..tak moh stress² tau !! LOVE u!!

ermmmm..hari ni 22 July 2011...9 tahun yang lalu 22 July 2002 hari Isnin. masa tu aku ada kat labour room dari petang 21 July 2002 tu. tengah menahan sakit melahirkan Qistina Batriysa. Uhhhhhh..teringat lagi betapa sukarnya melahirkan dia. Menangis aku mintak doktor operate tapi kat government hospital mana derang layan. selalu jugak aku kena marah sebab tanggalkan wayar² yang di pasang kat perut..yang buat dengar jantung baby tu.  tapi selalu jugaklah derang di tengking semula oleh aku. jahatkannnn..tapi rasa sakit memang buat aku lupa segala sopan santun..hehehehhehehe!

sekejap je masa berlalu kannnn..dah 9 tahun kenangan itu berlalu. dia pon dah semakin besar..semakin cantik, semakin kuat melawan GRRRRRRRRRRRR !! tapi dia satu²nya anak yang aku tak perlu nak bergaduh lebih² sangat..kalau dia tengah degil tu cukup aje aku merajuk dia mesti lemah. mesti dia datang peluk² aku, cium² pipi aku sambil merengek "adik tak suka la mama merajukkkkkkkk" ....manja dia kannn, dah ada 2 orang adik pon masih bahasakan diri dia adik. dia kerap cakap kat aku "bila besar nanti mama ingat tauuu..duk dengan adikk, kalau suami adik marah mama adik halau dia!" erkkkkk..kecik² dah berangan nak bersuami budak nehhhhh...(",)

22 July 2002 seharian aku menahan sakit kat dalam labour room. biru lengan sang suami kena pulas bila sakit itu datang...lama kan duk bertarung nak lahirkan dia sebab 23 July kul 5.30 pagi baru di operate.. tetiba dia menyongsang !! time tu aku ingat aku dah takde daya...dah lembik gila tapi aku ingat sebaik je melahirkan doktor sahkan aku denggi !! tatau nyamuk dari rumah atau dari labour room tu jugak. hahaha..kalau dari labour room mesti nyamuk tu cakap "haishhhhh..bising la org ni nak banak !! jom inject dia!"..kekekekkeke !!

Tak sabar nak wish dia besok pagi..nak kiss banyak², nak peluk ketat²..nak suruh dia basuh kasut sekolah dia besok !! ^_*



10 comments:

Ibu Darwisy

HB in advance qistina..xmo noty2 tau..cian mama..cian baba lengan biru

Nora Mie

sgt trhibur bile baca blog akak nie tau.. tp selalu x smpat nk baca.. bz ya amat.. ape pn epy bsday in advance qistina.. jgn notty ye.. jaga mama leklok, jgn bg dia majuk.. !!! :-)

oshin-jamel

pesanan terakhir tue yg best tue..jgn lupe bsh kst sekolah..kekeke!!

risa

thanks ye my kakak!!!luv u always:(
ingat selalu saye ada tau...saya ada sebelah kakak!!

aizamia3

selamat hari lahir in advanced Qistina..

esok jugak tarikh lahir en. suamiku dan atok sedara.. malam esok celeb. kat rumah.. tak sabarnye.. ;)

Shiela Firdaus

thanks CT~

Shiela Firdaus

mekaseh nora mie. ada masa singgah selalu ekkkk~

Shiela Firdaus

susah nak suruh dia basuh kasut selalu oshin GRRRRR

Shiela Firdaus

Risa..okkk! jaga diri bebaikkk !! cepat sembuh ye !!

Shiela Firdaus

aizamia..yeahhh, sama ngn qistina ekk, hepi besday ekkk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket