Friday, July 15, 2011

FERRARI KU DI REMPUH !!



pagi tadi terbangun lambat..6.28am !! selalunya bangun 5am tapi ntah mimpi apa yang syok sangat ntah ..kemain lena aku ngan lalink tidor!!  bila sedar kitaorang dua orang jadi charlie chaplin. aku pegi mandi dia bergegas pegi buat susu untuk Sarah & Zafry !! opsssss...bocor pulak rahsia lalink yang selalu buat kannnnnn !! itu bukan queen control okehhh..itu KERELAAN dia..tanda cinta dia pada aku & anak² !!

ok ! ok !...nak citer nehhh! sedang kereta tersangkut dalam jam pagi tadi tetiba..GEDEBANGGGG CREEEKKKKK..KIOKKKKKK!...huhuhuhu, toleh belakang itu adik sudah terbaring di jalan !! kannnnn..ntah apa dia berangan ntah sesuka hati g cium Ferrari aku nehhhh!! aku masa tu...fuhhhhh!! ♫ ♪ berdegup oh jantung hatiku! ♫ ♪

lalink dah muka bengis. nak nunjuk garang la tu kannn.. tapi sekali lagi setelah hampir 10 tahun kami kawin aku selalu menggunakan kuasa cinta aku untuk meredakan dia. ketika aku nampak api kemarahan mula nak membakar aku cakap kat dia "baba tak moh marah la ye..takde orang nak jadik macam ni ! tak teruk pon..calar sikit nanti kita repair ehhh!"..dia tak balas apa² tapi redup matanya aku tau dia sudah reda !! alhamdullillah...settle kat situ. kalau buat report tu mungkin la budak tu kena saman kan !! tapi ntah laaaa...aku jenis yang sangat suka mencari jalan mudah..selagi boleh di selesaikan cara baik..kita selesai je kat situ..tak perlu di panjangkan cerita kannnnn ^_*

tapi kannnn...muka budak tu memang muka kesian. budak tengah buat praktikal. datang dari melaka tumpang umah abang dia. eh eh eh..tau semua plak kannnn !! aku yang tanya tadi...saje nak bagi budak tu relaksss² , tengok muka dah pucat giler. tanya dia ok tak , boleh jalan ke tak..bila dia ckap ok baru kitaorang gerak. lalink cakap kat dia sebelum beredar tu "takpe la dikk..tayah bayar, menda nak jadi, ko bawa motor elok² !"

tapi satu pengajaran dari sini...BILA KITA DAH TAU SETIAP KEJADIAN YANG BERLAKU ADALAH SALAH DARI KITA..KEKALKAN MUKA SEDIH KORANG. INSYAALLAH..ORANG NAK MARAH PON TAK JADI TAU !!  kata singkat...SELALU²LAH SENYUM !!

**KOPAKKKKKK DUIT!


Published with Blogger-droid v1.7.2

13 comments:

Ummiakid @ lily

alahai..baeknya SF...murah rezeki nanti dan tentu nanti mamat praktikal tu akan cerita...nasib baik abg & kakak tu baik...tak minta bayar apa²...dpt pahala...

Ein

kita pun terlewat bangun pg tadi. selalu 5.30 dah terjaga. tadi dah dekat kol 7 baru terjaga. akak col tadi kita baru je subuh gajah... hihi... surprise bila akak kata accident. pikir akak langgar org je sbb kita col pg2... alhamdulillah x der apa2. semua dah settle... lega sikit ati ni!

Tina Othman

ada hikmah tu, erkkkkk nak soroh beli ferrari lg sebijik kot =)

ayu ibrahim

try test....

risa

alolololo baik sungguh eh
lenkali nak sondol ferrari akak le..boleh gitu nanti kite kenyit mata ngan abg jep lagi lah dia tak jadi marah..entah2 dia belikan kite tab satu!!! lalalalala

Lulu Caldina

kak, meh beli keta baru..ngee

Shiela Firdaus

takpe la Lily..menda sikit je sebenarnya kannn!

Shiela Firdaus

thanks ein..elok je kita letak tepon..BANGGGG belakang keta~!

Shiela Firdaus

ferrari sebijik lagi ye tina?? heheheh

Shiela Firdaus

ayu..try test?? test menda dik??

Shiela Firdaus

wekk risa !! tab abes stokk..kata beliau!

Shiela Firdaus

lulu..keta baru?? wawawawaw... (",)

aizamia3

nasib baik takde pape..

'BILA KITA DAH TAU SETIAP KEJADIAN YANG BERLAKU ADALAH SALAH DARI KITA..KEKALKAN MUKA SEDIH KORANG. INSYAALLAH..ORANG NAK MARAH PON TAK JADI TAU !!'

tak semua bernasib baik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket