Friday, July 8, 2011

Selamat Pagi Jumaat -- LELAKI TETAP LELAKI !!

Selamat Pagi..fuhhhh! hari ke dua penuh bersemangat untuk aku. Pagi tadi siap nak pegi keje sang suami bertanya "Ehhh..takkan sehari je bertudung?" , time tu aku tengah nak pakai seluar panjang. Owhhh lalink...mana mungkin ku menyakiti hati, mana mungkin aku lakukan perkara sekejap cuma !! Insyaallah tudung ini akan terus di kepala tapi takkanlah aku langsung tak boeh pakai seluar dah kannnnn?? Boleh je nak terus berbaju kurungggg..tapi sslow² okeyyyy ..... ^_*

Urmmmm..nak citer nih. Aku penah buat entry tentang citer Annissa kat TV3 tu kannn !! Citer tu best sangat laaaaa..kisah seorang sahabat yang di khianati oleh dua sahabat baiknya sendiri. Sorang menipu menggelapkan duit syarikat & sorang lagi dalam diam menjadi perampas kasih suaminya !! Erkkk..perampas ke?? Perampas aku rasa lebih sesuai kalau sebelah pihak tidak rela tapi kalau laki tu pon U Love Me, I Love U More..itu bukanlah perampas tuhh! Itu adalah tanda lelaki dan orang ketiga itu nak makan penampar !! ( Ehhh! Emo laaaaa )

Rasa citer dah nak dekat habis. tapi tu laaaa...macam menusuk jiwa citer tu kat kalbu ni. Sebabnyaaa...aku sendiri pernah melalui !! Sahabat yang bukan hanya akan mencium pipi setiap kali berjumpa..tanda di dahi ku pon cuba nak di kissnya . Konon terlalu sayang pada aku sebagai kakak tapi sebenarnya punya muslihat yang ...adoyaiiiii !! Malas nak citer dahhhh..tapi pesan aku sebagai seorang isteri bila berhadapan dengan perkara macam ni..percayalah..amukan dan jeritan pada sang suami bukan janji yang kita boleh dapat cinta dia semula. Gunakan cara paling lembut..duduk berbincang, luahkan segalanya pada dia. Kalau ingin menangis..menangis lah sepuas hati tapi pastikan lepas itu bangkit kembali dari rasa kecewa yang melanda !! Andai benar masih punya cinta..pertahankan dia. Setiap orang pasti melakukan kesilapan..beri dia peluang untuk belajar dari kesilapan dengan syarat kesalahan tidak akan di ulangi semula !!

Lelaki punya seribu alasan untuk mempertahankan perbuatan dia . Tapi kita wanita juga punya alasan beribu² untuk menyedarkan dia apa yang dia lakukan itu adalah salah !! Lagi sekali...apa yang aku sebut ini adalah bila korang rasa korang masih sayangkan pasangan & tak mahu mengakhiri dengan perpisahan. Tapi kalau dah benci menguasai diri, MAAF pon tak mampu di beri...tepuk dada tanya selera !!

Anna yang mula mengesyaki ada yang tidak betul pada suaminya !

Lelaki Tetap Lelaki...mampu membahagi cinta dan kasih sayang lebih pada seorang wanita dlm masa yg sama !

Sahabat yang begitu mengambil berat kandungan sahabat tanpa menyedari anak yang di kandung itu adalah anak suaminya sendiri !

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...sahabat apakah ini??? :' (


10 comments:

eliyaezlinalias

selamat jumaat kakak!

pegang peyut itet! hikhikhik

kemboja

alahai akak pun minat annisa juga ek.. hehe sian ana tu kan.. chaiyok2 kak.. semoga pintu hati akak untuk berhijrah tu kekal terbuka.. hehe

aizamia3

selamat pagi lalink..

psstt: situasi kita hampir sama.. insyaAllah akan tiba masanya nanti..

Ibu Darwisy

huwarghh..sedih tapi manusia x semuanye sempurna kan kak, pasti ade yg buat silap..& kite belajar dari kesilapan yg lalu..insyallah semoga akk bahagia selamanye bersam abg jepp & puteri's n putera semua..amin

alyna

ini sahabat yg mau kena makan penampor, penerajang!!

Shiela Firdaus

El..pagi dear !!

hahaha..terasa tau tang poyut tuuuu..takde isi pon macam ada isi nih!

Shiela Firdaus

thanksss Kemboja sayangggg!

Shiela Firdaus

aizamia3..pagi lalinkkkkk!!

insyaallah...

Shiela Firdaus

CT..amin !! thanks dik atas doa itu!

Shiela Firdaus

alyna ..hehehehhe! dashummmmm!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket