Wednesday, July 27, 2011

APA YANG HARUS AKU BUAT??

HURMMMM...entry kedua di hari jadiku sendiri
Waaaaa..dari tadi hadiah banyak yang tiba
Yang majoritinya dari kawan² internet
Thanks koranggggg....terharu sangat di sayangi sebegini rupa !!

Sedang duduk baca semua ucapan kat FB
Tetiba bayangan wajah si anak muncul di kepala
Teringat wajah sugul dia bercerita..bukan sekali tapi berkali² !
Dia yang sering luahkan rasa kecewa krn di ejek oleh rakan² sekolah
Semata² ibunya mempunyai tanda di dahi :'(

Huhuhuhu..lihat di gambar di atas itu !!
Aku tau kepedihan hati dia bila di ejek
Kerana aku sendiri sudah melaluinya semasa kecik dulu!!

Nak pegi sekolah atau ke mana sekali pon
Ku sikat semua rambut depan menutupi kemas di dahi
Tanak kawan² nampak..tanak kawan² ejekkk
Tapi itu dulu..dulu masa kecik ..masa tak tau apa²
Sekarang ni...aku bangga punyai anugerah dari DIA seperti ini
Yang aku pasti bukan semua orang ada bukannn???

Ingatkan semua tu berlalu mengikut waktu
Tapi rupanya tidakkkk...anak aku pula menahan rasa sakit hati
Sampaikan bila aku bertudung di suruh tarik anak tudung terus menutupi dahi !!
 Uwaaaaaa..sedeynya bila ada orang yang melukakan hati insan kesayangan aku
Apa yang aku harus buat...dah aku terangkan padanya
Tapi dia masih budakkkk...yang rasa malu bila di ejek² sebegitu!!

Adikk..kalau tanda di dahi ini boleh hilang semudah memadam tulisan di pasir
Mama bersumpah mama akan lakukan..asal anak mama bahagia
Asal anak mama tidak di sakiti hati sewenang²nya oleh orang lain
Tapi adik...apa yang mama boleh buat??
Selagi hayat mama ada selagi itulah tanda ini mama bawa bersama :'(

MAMA SAYANG ADIK..SAYANG SANGAT² ! MAAFKAN MAMA !!



7 comments:

Tina Othman

ada sebab atas setiap kejadian Allah tu, cuma kita je yg tak tau

trademark apa tanda tu, special pada siapa yg ada

rara pinkmafia

sedihnya kak.akk sabar eh.budak2 mmg suke mengejek.even mak bapak pon dorg tak takut nk ejek2.ntah lah.pelik tgk budak2 skrg.

amylisa_maria

kite terime seadaNYA..bukan utk mgubahNYA...itu yg diberi..yg itu jgk la kite kene terime..akak jgn cedey2..hari nikan..hari yg terindah...senyum lebo :D

RashAtie

setiap ciptaan Nya pasti ada kekurangan dan kelebihan yang tersendiri....BTW, Happy Birthday kak!!...

Ummiakid @ lily

Apa pun anugerah DIA tetap ada sebabnye..keistimewaan itu indah dimata DIA..
Apapun mmg itu lah lumrah donia...yang disuka...dipuji melambung..sebitu lah sebaliknye..

senyum sokmo dehh...!!!

My Name is Mar

Woahhhh~~
Terharu lah saya dibuatnya mama Sheila bila baca perenggan last tu...
Apa pun, Selamat Hari Jadi,..
Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki..

Hanakimi versi MELAYU

Kasih Ibu Arif Atan

Mahal tau tanda lahir tu, bukan semua org ade... kesian anak2 akak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket