Tuesday, March 8, 2011

Hebatnya wanita itu~!!

Dengar topik HotFM pagi tadi
tajuk "KERANA WANITA ITU"
sungguh terharu bila caller lelaki tu bercerita
cerita tentang bagaimana seorang wanita yg sanggup menerima dia
wlupon dia hidup dgn memakai beg tmpt buang najis gara² usus besar yg sudah rosak
wanita itu sanggup menerima lelaki itu walaupon ketika itu dia tidak punya ikatan apa²
mulia wanita itu... sanggup berada di sisi walau apa pon yang terjadi
dan hingga kini mereka sudah pun punye anak
moga mereka akan bahagia hingga ke akhir nyawa...amin!!


terus terang..sewaktu aku perlu memakai kerana usus yang cedera akibat melahirkan,memang tersiksa. rimas walaupun doktor cakap aku cuma perlu pakai dalam tempoh 2 minggu .memang nak menangis bila terpaksa mengusung ke mana je pergi. tapi aku tak pakai cukup 2 minggu..rasanya hari ke 10 aku dah pergi ke klinik swasta..aku tipu doktor di klinik tu, aku katakan padanya tiub itu dah bocor. nasib baik dia tak periksa betul²..memang bulat kat hati, jadi apa² pon dah tak kisah asal benda tu boleh di tanggalkan dari badan aku!!alhamdullillah..tak ada apa yang berlaku.

bersyukur sangat tak perlu pakai sampai bila². kalau tidak,tak tau la camner nak bawak menda tu ke mana je aku pergi. :-((

**selalu dengar..SEORANG ISTERI SANGGUP MENJAGA SUAMI YANG SAKIT TAPI SEORANG SUAMI BELUM TENTU DAPAT MELAKUKAN SEBEGITU...<---tak tau sejauh mana kebenaran itu, tetapi memang ada terjadi di depan mata!!!!


4 comments:

Oshin jamel

huhuhuhuh~~btl tue kak...seorg perempuan sggp terima lelaki itu walau dlm ape jua keadaannye..tp lelaki lom sggp terima seorg wanita itu dlm ape jua keadaanye..huhuhuh!!!!

Chempaka @ nani

Hai....semasa ibu saya sakit ...mak cik depan katil dia meninggal dunia depan mata ku...sebak rasanya...pak cik tu menangis meraung2...kesian sungguh....tp dah ajalnya...pak cik ckp dia jg mak cik tu sudah 15tahun sbb stroke...syahdu sgt...buat pengetahuan semua mak cik tu mengidap penyakit stroke dan br2 ni dimasukkan ke hospital sbb diserang kencing manis pulak....sakit melihat dia stp pagi sbb kene cuci luka dan x blh bergerak pulak sbb strok...hanya dengar raungan sahaja...namun raungan itu telah tiada sbb beliau telah pon kembali ke rahmatullah...semoga roh beliau aman dan di cucuri rahmat....dan penderitaan beliau berakhir....al-fatihah.....

eliyaezlinalias

kuat nya wanita amat beza dengan lelaki....

Shiela Firdaus

oshin ...kannnn!
Chempaka..tu la, bukan semua pon suami yg lepas tgn, masih ada..beruntung mereka yang dapat suami sebegitu!! harap suami pon ada sikap mcm tu kan..insyaallah!
El..:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket