Tuesday, March 1, 2011

PENCERAIAN HANYA MEMISAHKAN HUBUNGAN SUAMI ISTERI!!

semalam aku sampai rumah hampir 3am.mata mengantuk ku tolak ketepi,hati sakit ku simpan sendiri..semata-mata untuk menyedarkan dia walau aku seorang ibu tiri, aku masih punya kasih sayang untuk dia. aku masih ada untuk dia tak kira apa pon yang terjadi..ku sedarkan dia selama ini betapa aku menyayanginya tapi sikapnya sendiri yang menjarakkan perhubungan kami. ku biarkan dia menangis sepuas-puasnya di bahu. menangislahhh..mama ada, moga lega segala kesedihan, moga hilang segala kesakitan itu.

moga ini akan menyedarkan semua termasuk aku yang PENCERAIAN HANYA MEMISAHKAN HUBUNGAN SUAMI ISTERI,BUKAN HUBUNGAN ANAK DENGAN KEDUA ORANG TUA MEREKA.jangan sekali-kali halang hubungan itu. kadangkala memang perlu pentingkan perasaan sendiri..tapi ada masa perlu korbankan sedikit demi kebahgiaan insan tersayang.

tak salahkan biarkan perpisahan itu berakhir dengan cara yg baik. berpisah bukan semesti bermusuh..mana tau bole jadik sahabat yang baik! belajar untuk menerima hakikat CINTA TAK SEMESTINYA BERSATU. moga kami akan sama-sama berubah..demi anak itu!!


7 comments:

Christina Arissa

alahai kak sha... Ini anak yang pempuan ke lelaki? Kalau dah besar panjang memang payah sikit la nak dibentuk kan kak. Tapi saya percaya akak boleh. Insya Allah. Kita doakan yang terbaik untuk akak..

Ms Ladybird

BETUL TU... KITE PON KAWIN NGAN DUDA GAK.. TP TAK PNH HALANG KALO HUBBY NK AMEK ANK DIA BG KITE JG.. TP KITE TAW MAK DIA TAKKAN KASIK... SO KITE SENTIASA TERBUKA.....

Oshin jamel

huhuhuuh~~sdeynye sy!!!!!

mummy sayang

sama la kita kak....nurul jaga anak dia yg sulung...mmg hubungan kitaorg xbaik sbb dia tuduh nurul rampas suami dia....biarlah tuhan segalanya...nurul akn didik ank dia dgn baik

nOura~~~

sabar shiela...kita ni ada psamaan...ada ank tiri!!! bg akk,ank yg bkn kita didik dr kecil agk pyh utk kita lentur skrg...tmbhn pula kalau pihak sebelah sntiasa bsikap negatif

eliyaezlinalias

cabaran idop kan~~

My Health My Journey

Sy pun ada mak tiri juga...
biasa la... remaja suka memberontak.. memang susah nk jaga.. sy pernah gaduh besar dgn mak tiri sy.. tp apa2 pun sy bersyukur sbb dia jaga bapak sy dgn baik.. x kisah la dulu2 punye hal... sy sayang mak tiri sy.. :)

paling penting utk mak tiri2 kat luar sana.. nasihat sy klu nk rapatkn hubungan dgn ank tiri..
- jgn masuk campur urusan ank dan bapak dia..
- jgn sesekali ungkit psl bekas isteri suami pd ank atau kwn2 kalian.. bila ank tu dpt tau/dengar.. dia akn benci sbb burukkn mak dia..
- Jgn membebel..
- masa dok lepak2 dgn ank tiri tu.. borak2 ttg hal diri dia.. masa dpn dia.. jgn sesekali tnye psl mak dia.. atau perkembgan keluarga sana..
- jgn putus asa utk ambil hati si anak.. insyaAllah.. kami akn nmpk kebaikan dan keikhlasan kalian..kami akn balas sejuta kebaikan.. insyaAllah... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket