Friday, March 4, 2011

kesekian kalinya

Dia buat lagi..baru berapa hari menangis merayu memohon maaf
kesekian kalinya dia mempermainkan perasaan baba dia
mempermainkan perasaan aku walaupon aku hanya seorang ibu tiri


apa lagi yang dia perlukan
apa lagi yang dia mahukan
puaskah hati dia sebagai seorang anak apabila melihat ayahnya berpisah dengan aku??

entahlah..sudah puas aku ngan baba dia mengalah
boleh pulak dia menjawab "nur jadi mcm nie sbb baba dah tak sayang nur!"
alasan yang cukup aku tak boleh terima
kenapa abang dia sendiri tidak membawa masalah padaku??
kenapa anak aku dgn perkahwinan dulu dpt menjaga diri & maruah sbg seorg perempuan??
sedangkan mereka berdua juga mangsa penceraian
mereka berdua juga tidak dpt melihat ayah dan ibu kandung terus sehidup semati bersama²!

biarlah apa orang nak kata lepas nie..tapi bermula saat ini, bermula dari detik ini aku akan keraskan hati aku. aku tak perlu mempedulikan dia lagi andai itu yang menggembirakan hati dia. aku masih punya anak² yang lain ..yang masih memerlukan sepenuh perhatian dari aku! tapi moga dia akan sedar satu hari nanti...moga dia tau terlukanya perasaan seorang ibu di perlakukan sebegitu oleh anak sendiri..walaupon sekadar hanya anak tiri. aku pasti dia juga akan merasa begitu kerana satu hari nanti dia juga akan bergelar IBU kepada zuriatnya sendiri.


6 comments:

risa

kak...jaga hati kite dulu keperluan kite dulu baru nak jaga hati org lain...sebab kesannye agak menyakitkan nanti..go sis so!!

Shiela Firdaus

penat risa~!!penat sangat²...masalah di bawak dia nie tak berkesudahan!!
ini sebenarnya hasil dari ibu dia sendri..dulu masa kecik di ajar lawan kita, skrg bila besar bukan kita je dia lawan, ngan ibu dia sendiri pon dia lawan!

Ibu Arif Atan

Ya Allah beratnya dugaan!!! menjaga hati anak tiri ni susah kan kak? kita kemain jaga hati depa tapi depa sikit pun tak mahu jaga hati kita...

akak sy faham perasaan akak... huhuhu sy plak ade 13 hati & perasaan anak 14 termasuk arif yg mahu dijaga.... tapi perasaan kita sapa nak jaga? kan kan kan?

Shiela Firdaus

huhuhu..memang kerap di uji dgn peel anak yang sorang nie darna!! ai pon tak paham apa yang dia betul² nak kan!

Oshin jamel

hmmmm....sdh...tkt bile bsr nnti acha camnie....acha lgla xpnh jumpe papa dr kck...huhuhuh!!!!

Shiela Firdaus

takpe oshin..nasihatkan aicha betul²! insyaallah dia akan dgr..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket