Monday, April 4, 2011

PETUA KE apa ini ye????

terbaca petua-petua dari orang tua²..tapi ada dua petua dari mami saya..erkkkk!! bukan petua rasanya..lebih pada PESANAN!!

mami pesan : "kalau nak hisap rokok mami tak kisah..tapi pakai duit sendiri, jangan memandai nak mintak duit mami!!" time tu saya baru 15 tahun tapi percaya atau tidak walaupon mami cakap begitu saya bukan seorang perokok!! penah la try masa abes sekolah dulu..but KENOT GO laaaa!! tak besh pon hembus hisap hembus hisap...bluweeekkkk!!

pesan mami lagi : "kalau ada orang nak rogol jangan melawan..bagi je dengan rela sebab kalau melawan nanti kena bunuh!" yang ini memang saya cakap "mami nie mengong kan!" ...huhuhu, mami sangat sempoi. adakalanya gurauannya memang kasar tapi punya maksud yang cukup tersirat.

banyak sebenarnya pesanan yang mami pesan dan ingatkan kami...buatkan bila saya mengalami sesuatu yang menyedihkan saya perlukan mami di sisi, saya perlukan dia untuk mengadu segala resah, saya perlukan dia untuk tenangkan hati saya walau hakikatnya tak mungkin berlaku kerana mami sedang aman kat SANA.

entah napa sebenarnya pagi ini rasa rindu kat mami..RINDU sesangat!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Photobucket