Tuesday, May 3, 2011

:-((

tika sedar dari koma 26 Julai 2009 dulu..benda pertama yang di tanye oleh doktor " Puan tahu apa yang terjadi pada Puan? Puan kehilangan darah yang banyak, rahim bersama uri turut pecah bersama. kami dah buang rahim untuk selamatkan nyawa Puan..ini kelahiran yang terakhir untuk Puan!" ..bla,bla,bla..ada lagi yang doktor tu cakap tapi ini yang paling aku ingat. ku terima ini dengan anggukan tandakan aku faham..tiada setitis pon airmata mengiringi kerana di awal kehamilan aku telah di beritahu segala kemungkinan. yang penting ketika itu..aku berjaya melahirkan seorang bayi...dia memberi aku banyak kesedaran..dia menjadikan aku terasa di hargai sebagai seorang ibu. dia membuatkan aku lebih mengerti erti kasih sayang..yang mana dulu sebenarnya aku seorang mama yang sangat garang~!!

DAN KINI..bila aku dengar berita sahabat yang memberitahu diri sedang pregnantkan zuriat masing²..sume kenangan itu terimbau. ye aku tau aku sudah punya 4 orang cahayamata. aku sebenarnya perlu bersyukur dengan apa yang ada tapi jujurnya sebenarnya perasaan kecewa mula menyelubungi diri. terasa seolah gagal untuk memberi zuriat lagi untuk dia. huhuhuhuhu....bila terpikir semua tu sebenarnya aku akan pujuk diri sendiri..ku katakan "masih ramai ibu di luar sana yang tak punya anak~!"  

Rindu sebenarnya ingin mengusap perut tatkala kaki si kecil menendang dari dalam. Rindu ingin merasa si kecil sedang bergerak²..rindu ingin mendengar tangisan pertama saat dia menjenguk ke muka bumi....:-((



3 comments:

mummysabrina

sabar ye kak...am paham perasaan tu...mcm am sebelum ni sementara nak tunggu anak pertama,mmg jeles sgt2 dgr kawan peknen..3 tahun menunggukak...akak beruntung dikelilingi org yg sayangkan akak...dan kawan2 juga rase kehangatan kasih sayang akak walaupun tak pernah bersua muka...akak org yg terpilih...mudah2an apa yg akak lalui ni menjadi penguat semangat pada ibu2 yg menerima nasib yg sama..

risa

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
so, touching!! akak kite yg dah gugur dua kali pon tetap nak anak lagi...
kesiannya akak..tulah naluri ibu dan seorang wanita kan kak...kalau diberi kemampuan memang kite sanggup je nak lahirkan anak2 anugerah ALLAH ni..tapi ape kan daya...sedihnye:(

Farah Shamsudin

kak sela,sabar ye kak.. fara ni dah masuk tiga tahun dah ni.. masih menunggu.. masih lum punyai rezeki nak ada baby..:( segala macam dah buat.. jump doc pun sudah.. tapi tula kan, mana tau berkat kesabaran, Allah makbulkan doa fara kan.. begitu juga akak.. sabar ye kak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket