Monday, May 23, 2011

AKU, BELON DAN DIA


hehehehe..nampak tak tuan punye belon tu??
sebelah mata je kelihatan..konon laaa tak nak bergambar kannn
ini dia bangun pagi je terus main belon² ni
seketol tu RM5..buang duit je
tapi anak² ni kalau tak di bagik
bukan dia yang menangis celah² org ramai tu
mak pak pulak rasa nak jerit²...so dari org dgr suara merdu aku
baiklah suh baba derang belikan

masa dia duk syok main belon tu
terus terimbau kenangan aku masa kecik dulu
rumah kitaorang dekat dengan area zoo negara
haaaa..bersebelahan dengan sekolah Sri Inai
tak silap aku tapak umah tu dah jadi stesen minyak petronas tu
lama sangat dah tak lalu situ

dulu kalau sabtu ahad je aku ngan abang aku akan ke zoo tu
pepagi kitaorang berdua dah lepak situ
bukan tengok binatang okeh..lagi pon bukan lepak kat dalam
lepak kat depan pintu masuk..JUAL BELON
ingat lagi kitaorg berdua sama² nak tolong mami
bersusah payah tiup belon guna mulut
masa tu susahkannn..mana ada pakai pam bagai
tak tau la kot dalam belon yang orang tu beli penuh ngan air liur aku (",)

sedih kadang bila belon tak banyak terjual
lagi sedih bila abang aku yang masa kecik kepala botak
budak kat situ bukan beli belon
tapi diaorang lukis muka kartun atas pale beliau
kecikkan..mana berani nak lawan
cuba sekarang mintak lukis..lebam sebelah mata mak nyah!!

bila dah habis jual tu biasanya abang aku singgah kedai
dia belikan penyapu baru kat mami
dia belikan makanan, ntah apa² lagi dia beli kat mami
kadang dengan duit tu buat beli ikan kembong..buat masak ikan singgang
lebih dia aku tak tau dia buat apa
sebab masa tu aku kecik lagi..belum jadi MATA DUITAN

yang tahu lepas balik dari jual belon
ajak jiran main galah panjang, tak pon main teng teng
tak sampai 5 minit main nanti bergaduh
hehehehehhe...tapi gaduh aku dari kecik ada style tau
bukan main tumbuk²
aku cakap macam ni
"KO TU TAK PANDAIIII..CUBA EJA PEMBARIS!!"
sampai malam aku tengok jiran aku pegang buku
nak carik ejaan pembaris la tu
kot dia suh aku eja masa tu
SUMPAH aku pon tatau..hahahahahah!!

rindu!rindu sangat² kenangan masa kecik
rindu jugak time hari raya 
bila beg aku dah penuh dengan duit raya
abang aku ni paksa bagi semua kat dia
menangis aku balik ngadu kat mami
dia bukan peduli..buat muka botak dia aje.

RIZAL..kot baca entry ni, bak balik duit raya aku. JAAT ko kan bang!!



3 comments:

Ibu Darwisy Comey-Lotey

kak sela, ni dah tecit sarah ke..amboi sampai 2 ko..darwisy pun same mase gi sogo sabtu ri tu, terbang duit bapak die..hehehe

Shiela Firdaus

satu sarah satu zafry punye neh~

risa

ekekek..comel je dak sarah tu nampak sebelah je mata dia..bebudak biasalah kan kak...

zaman kecik2 seronok kan
kaya tau masa raya..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket